سناتورهای آمریکایی در نشست کمیته خدمات نیروهای مسلح سنا، در راستای درخواست اوکراین برای افزایش کمک رسانی از خارج، متحدان اروپایی را برای حمایت فوری از کی‌یف تحت فشار قرار دادند.

فشار سناتورهای آمریکایی به اروپا برای افزایش حمایت ها از اوکراین

به گزارش قدس انلاین، نیوزویک نوشت: در دومین نشست کمیته خدمات نیروهای مسلح آمریکایی در سال جاری که روز گذشته برگزار شد، برخی از قانونگذاران آمریکایی درباره روحیه نیروهای روسی که با وجود برخی شکست ها، به تازگی پیشرفت هایی داشته اند، گفت و گو کردند. نیاز به حمایت نظامی پایدار از نیروهای اوکراینی، ارتباط بین حفظ احترام به تمامیت ارضی اوکراین و حفظ قوانین بین المللی دیگر محورهای گفت و گوی آنها را تشکیل می داد.

براساس این گزارش، با توجه به طولانی شدن جنگ اوکراین، شرکت کنندگان در این نشست درباره هزینه های احتمالی جنگ ابراز نگرانی کردند و انگلا استنت مدیر مرکز مطالعات اورسیا و شرق اروپا در دانشگاه جورج تاون گفت اروپایی ها از تبعات اقتصادی تحریم ها و پایان نفوذ روسیه در بخش هیدروکربن ها رنج می برند.

این کارشناس نظامی گفت: هر چند افکار عمومی از اوکراین حمایت می کند و زمستان معتدل باعث شده برخی از مشکلات اقتصادی کاسته شود اما اگر جنگ اوکراین امسال هم طول بکشد ممکن است افکار عمومی در قبال حمایت اقتصادی از کی یف مقاومت کنند.

قانونگذاران آمریکایی از جمله راجر ویکر عضو ارشد کمیته خدمات نیروهای مسلح تاکید کردند که شرکای بزرگتر اروپایی آمریکا مانند آلمان و فرانسه باید اقدامات بیشتری انجام دهند.

برخی از سناتورهای جمهوریخواه عضو این کمیته مانند جونیپ ارنست نیز تاکید کردند که نباید اجازه دهیم اوکراین شکست بخورد. این حمایت پیامی را به دیگر کشورهای جهان ارسال می کند.

آمریکا تاکنون حدود ۷۷.۵ میلیارد دلار کمک به اوکراین اختصاص داده اما در مقایسه با تولید ناخالص داخلی این کشور این رقم به نسبت کشورهایی کوچکتری مانند استونی، لتونی و لیتوانی و سپس لهستان که مستقیماً با اوکراین هم مرز است، اندک است و آمریکا را در جایگاه پنجم قرار دارد. شرکای اروپایی در رتبه های پایین تری قرار دارند.

جک رید رئیس دموکرات کمیته خدمات نیروهای مسلح سنا کمک کشورهای بالتیک و لهستان را به نسبت آمریکا و شرکای اروپایی قابل توجه دانست و گفت میلیون‌ها پناهنده توسط لهستان و بالتیک پذیرفته شده‌اند و این کشورها نیازهای آنها را تامین می کنند.

به نوشته نیوزویک، نزدیکی جغرافیایی محل درگیری به کشورهای اروپایی نیز یکی از نکات مهمی بود که کیت کلوگ ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا مطرح کرد. وی در نشست کمیته خدمات نیروهای مسلح سنا هشدار داد که اروپا باید کمک های خود را افزایش دهد و بر سرعت آن بیفزاید.

وی گفت: جنگ در حیاط خلوت اروپایی ها است و آنها نمی توانند انتظار داشته باشند که شهروندان آمریکا همچنان بار مالی عظیم این جنگ را به دوش بکشند.

تیم کاین سناتور دموکرات در تایید اظهارات این ژنرال بازنشسته درباره جنگ در حیاط خلوت اروپا گفت کشورهای اروپایی با چالش های سختی مواجه هستند که شامل ابعاد نظامی کمک هایی است که ارائه می دهند. آنها همچنین با چالش انتقال منابع تامین کننده انرژی خود مواجه هستند. با این حال اروپایی ها باید در کمک به اوکراین شتاب کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.