مشاور رئیس‌جمهور سوریه در گفت‌وگویی مطبوعاتی تصریح کرد که دمشق، دیدگاهی باز درباره ازسرگیری روابط با همه کشورهای عربی دارد.

نظر مشاور «بشار اسد» درباره روابط سوریه و عربستان سعودی

به گزارش قدس آنلاین، «بثینه شعبان»، مشاور ویژه «بشار اسد» رییس‌جمهور سوریه، امروز (چهارشنبه، اول مارس) گفت که دیدگاه دمشق برای ازسرگیری روابط خود با همه کشورهای عربی مثبت است، زیرا سوریه از دیرباز روابط بسیار خوبی با این کشورها داشته است.

مشاور رییس‌جمهور سوریه در گفت‌وگو با پایگاه خبری «روسیاالیوم» و در پاسخ به سوالی درباره روابط دمشق-ریاض، گفت: «علی‌رغم تمام اتفاقاتی که طی بحران سوریه رخ داد، رئیس‌جمهور اسد همچنان به روابط خوب با کشورهای عربی معتقد است؛ چرا که سرنوشت کشورهای عربی یکی است».

اوایل ماه گذشته، برخی رسانه‌ها گزارش دادند که احتمالاً «فیصل بن فرحان»، وزیر امور خارجه عربستان سعودی به‌زودی به پایتخت سوریه سفر خواهد کرد؛ اما یک منبع آگاه سوری به پایگاه روسیالیوم گفته بود که در حال حاضر هیچ صحبتی در دمشق درباره چنین سفری وجود ندارد.

بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان روز شنبه (۱۸فوریه) در کنفرانس مونیخ در پاسخ به سوالاتی درباره سوریه از ضرورت بازنگری «سیاست‌ها و راهبردهای» کشورهای عربی و «ضرورت گفت‌وگو با دمشق» سخن گفته بود اما یادآوری شد که کشورهای عربی هنوز به رویکرد مشترک جدیدی دست پیدا نکرده‌اند.

عربستان پس از زلزله فاجعه‌بار سوریه و ترکیه و خسارات مادی و جانی زیادی در چند استان سوریه، در روند امدادرسانی به سوریه حضور دارد. روز سه‌شنبه، (۱۴فوریه) اولین هواپیمای سعودی حامل کمک‌های امدادی به زلزله‌زدگان وارد فرودگاه بین‌المللی حلب در سوریه شد. «فالح السبیعی» مدیر تیم فعالیت‌های مشترک امدادرسانی در عربستان سعودی، گفت که کشورش «در کنار ملت برادر سوریه ایستاده و این ضایعه بزرگ را به آن‌ها تسلیت می‌گوید».

این هواپیمای حامل کمک‌های سعودی به زلزله‌زدگان سوری، اولین هواپیمای عربستانی است که از زمان آغاز بحران حضور گروه‌های مسلح در سوریه در سال ۲۰۱۱ در خاک سوریه فرود آمده است. «باسم منصور» مدیر سازمان هواپیمایی سوریه در گفت‌وگو با خبرگزاری «اسپوتنیک» در این باره گفت: عربستان سعودی برای فرود هواپیماهای این کشور در فرودگاه‌های سوریه برای کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان سوری، مجوز درخواست کرده بود.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.