مسئول حفاظت آزمونهای سازمان سنجش در خراسان رضوی گفت: آزمون دکتری سال تحصیلی ۱۴۰۲ دانشگاهها و مراکز آموزش عالی با رقابت ۱۰ هزار و ۷۶۱ داوطلب از این استان، روز پنجشنبه همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

آغاز رقابت بیش از ۱۰ هزار داوطلب خراسانی در آزمون مقطع دکتری

به گزارش قدس خراسان، مهدی قاسم زاده اظهار کرد: پنج هزار و ۶۹۳ نفر از این داوطلبان مرد و پنج هزار و ۷۴ نفر زن هستند.

مسئول حفاظت آزمونهای سازمان سنجش در خراسان رضوی ادامه داد: هشت هزار و ۴۰۷ نفر از داوطلبان آزمون دکتری خراسان رضوی در دانشگاه فردوسی مشهد در قالب ۱۲ حوزه امتحانی به رقابت می‌پردازند.

وی گفت: کمترین تعداد داوطلبان با جمعیت ۸۸ نفر در مجتمع آموزش عالی تربت جام ثبت شده است که از این تعداد ۳۱ نفر زن و ۵۵ نفر مرد هستند.

قاسم زاده بیان کرد: ۵۳ شهروند معلول در آزمون دکتری سال ۱۴۰۲ از خراسان رضوی شرکت کرده‌اند که از این تعداد ۲۰ زن و بقیه مرد هستند و اکنون در حوزه‌های مختلف آزمونی که متناسب با شرایط آنها فضاسازی شده در حال رقابت علمی هستند.

مسئول حفاظت آزمونهای سازمان سنجش در خراسان رضوی افزود: علاوه بر داوطلبان آزمون دکتری در مشهد، ۸۸ نفر در مجتمع آموزش عالی تربت جام، ۵۸۰ نفر در دانشگاه تربت حیدریه، ۶۵۶ نفر در حوزه امتحانی دانشگاه حکیم سبزواری، ۲۵۳ نفر در حوزه امتحانی دانشگاه صنعتی قوچان، ۲۸۱ نفر در حوزه امتحانی شهر کاشمر و ۴۹۶ نفر در حوزه دانشگاه نیشابور، شرکت دارند.

وی گفت: آزمون امروز مطابق دستورالعمل‌های بهداشتی در بهترین شرایط ممکن برگزار و فاصله میان صندلی های داوطلبان، تب‌سنجی آنها و استفاده از مواد ضدعفونی در حوزه های امتحانی رعایت و اجرا شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.