۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۰
کد خبر: 854259

مدیر کل آژانس بین المللی اتمی بر اهمیت حفظ کانال های ارتباطی با جمهوری اسلامی تاکید کرد.

حفظ کانال ارتباطی با ایران مهم است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، مدیر کل آژانس بین المللی اتمی بر اهمیت حفظ کانال های ارتباطی با جمهوری اسلامی تاکید کرد.

«رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز پنج شنبه در اجلاس سران گروه تماس جنبش عدم تعهد در واکنش به کووید -۱۹ در جمع خبرنگاران اعلام کرد: حفظ تماس و گفت‌وگوها با ایران در بالاترین سطح برای آژانس اهمیت دارد.

مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در ادامه مدعی شد که تغییرات نگران کننده ای در رابطه با فعالیت های هسته ای ایران در برخی نقاط در حال ثبت است.

گروسی با این مقدمه مدعی شد که آژانس بین المللی انرژی اتمی باید دسترسی مستقیمی به این نقاط داشته باشد تا بتواند بررسی وضعیت میدانی و رفع تردیدهایی که اخیراً گسترش یافته است، را صورت دهد.

به گفته مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی این مسئله در دیدار با همکاران ایرانی نیز مورد تاکید قرار گرفته شد.

تارنمای خبری بلومبرگ آمریکا اخیراً در گزارشی ادعا کرده بود که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تلاش است تا چگونگی غنی‌سازی اورانیوم تا ۸۴ درصد توسط ایران را بررسی کند.

در این گزارش به نقل از دو دیپلمات بلندپایه غربی ادعا شده بود که بازرسان آژانس بین‌المللی اتمی در ایران هفته گذشته مقادیری از اورانیوم غنی‌شده کشف کردند که کمی کمتر از میزان مورد نیاز برای تولید یک سلاح هسته‌ای بود!

این دیپلمات‌ها همچنین با سیاه نمایی از فعالیت‌های هسته‌ای صلح آمیز ایران، این فعالیت‌ها را باعث ایجاد یک بحران جدید عنوان کرده بودند!

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.