۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۱
کد خبر: 854322

سینمای ایران در دهمین روز آخرین ماه سال موفق شد فروش خود را از مرز ۴۰۰ میلیارد تومان عبور دهد. رقمی که تا امروز برای سینمای ایران محقق نشده بود.

سینمای ایران ۴۰۰ میلیاردی شد

به گزارش قدس آنلاین، سینمای ایران موفق شد تا پایان شب گذشته، فروش خود را از مرز ۴۰۰ میلیارد عبور داده و به ۴۰۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برساند.

این میزان فروش، با اکران ۴۹ فیلم محقق شده است. در سال جاری، ۱۳ میلیون و ۱۱۷ هزار نفر در ۶۰۵ هزار و ۸۲۵ سانس به سینما رفته‌اند.

پرفروش‌ترین فیلم امسال سینماها، انفرادی است که با ۲ میلیون و ۴۳۵ هزار مخاطب، ۷۷ میلیارد و ۵۸۷ میلیون تومان فروخت. سگ‌بند با ۴۲ میلیارد و ۱۴۸ میلیون تومان، بخارست با ۴۰ میلیارد و ۴۹۶ میلیون، پسر دلفینی با ۲۳ میلیارد و علف‌زار با ۲۲ میلیارد و ۱۱۳ میلیون تومان، ترکیب ۵ فیلم پرفروش و پرمخاطب اکران سال را تا به امروز تشکیل داده‌اند.

اگرچه انتظار می‌رفت که گیشه سینمای ایران در فصل پائیز، از مرز ۴۰۰ میلیارد تومان فراتر رود اما این اتفاق به‌واسطه شرایط کشور، به تاخیر افتاد و حالا در آخرین ماه سال محقق شده است.

البته که سینماها، پس از رخوت پائیزی، توانستند اتفاق بزرگی را در زمستان رقم بزنند و یکی از پرفروش‌ترین بهمن‌ماه سالیان قبل را به ثبت برسانند.

این شرایط همچنان ادامه دارد تا یک اسفندماه خوب نیز برای سینمای کشور رقم بخورد. طی ۱۱ روز نخست اسفندماه، ۵۰۰ هزار نفر به سینما رفتند و گیشه نیز در این مدت، به مرز ۱۴ میلیارد و ۳۲۴ میلیون تومان رسیده است.

این استقبال خوب از چند فیلم جدید اکران سبب شده تا امیدواری بسیاری به اکران ۱۴۰۲ به وجود بیاید. اکرانی که ترکیب ۴ فیلم آن مشخص شده و ۴ فیلم دیگر نیز نمایش خود را از ۲۴اسفند آغاز می‌کنند تا سینمای ایران با امید فتح قله‌های بلندتری از میزان فروش، وارد سال جدید شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.