۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۱
کد خبر: 854780

عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) گفت: روابط این جنبش با دولت سوریه به حالت عادی بازگشته است.

حماس: روابط با سوریه به حالت عادی برگشت

به گزارش قدس آنلاین خلیل الحیه روز شنبه در گفت و گو با روزنامه لبنانی "الاخبار" افزود: حضور هیات حماس در دمشق نشان می دهد که روابط با دولت سوریه به حالت عادی بازگشته است و در مسیر صحیح خود قرار گرفته است که بر محور و اصل ایمان به حق ملت فلسطین در دفاع از خود و آزادسازی سرزمینش به هر شیوه ای استوار است.

وی اضافه کرد: پس از دیدار رسمی هیات حماس با رئیس جمهوری سوریه در مهرماه گذشته، هیات های حماس دیدارهای مختلفی از دمشق داشته اند و این سفرها کمک زیادی به نزدیک تر شدن دیدگاه های دو طرف کرده است.

الحیه با محکوم کردن نشست امنیتی عقبه گفت: با برگزاری هر نشستی که جنایت های دشمن صهیونیستی در حق ملت فلسطین را محکوم نکند، مخالفیم و آن را محکوم می کنیم.

وی هدف از سفر اخیر هیات حماس به سوریه را اتحاد گروه های فلسطینی برای مقابله با جنایت های رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان اشغالگر در شهرها و روستاهای کرانه غربی و پشتیبانی از ملت فلسطین برای مقابله و پاسخ به این جنایت ها عنوان کرد.

هیاتی از جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) روز پنجشنبه به منظور رایزنی با دیگر گروه های مقاومت فلسطین وارد دمشق پایتخت سوریه شد.

جنبش حماس ۲۴ شهریورماه سال جاری با اعلام قدردانی از حمایت‌های سوریه از مردم فلسطین و آرمان آنها، از بازگشت روابط این جنبش با دمشق خبر داد.

۲۷ مهرماه نیز هیاتی از مسئولان حماس به همراه رهبران دیگر گروه های مقاومت فلسطین با بشاراسد رئیس جمهوری سوریه دیدار کرد.

منبع: العالم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.