رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: باید ایثارگر معادل کارآفرین و دستگیر در جامعه معرفی شود تا جایگاه اجتماعی در بین مردم پیدا کند و از سازمان معیشتی به یک سازمان راهبردی و جریان ساز تبدیل شویم. 

قاضی‌زاده هاشمی: بنیاد شهید باید از سازمان معیشتی به نهاد راهبردی و جریان‌ساز تبدیل شود

به گزارش قدس آنلاین، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی روز یکشنبه در آیین تجلیل از برگزیدگان علمی، نوآورانه و کارآفرینی شاهد و ایثارگر که در سالن سوره حوزه هنری برگزار شد، بیان کرد: تلاش می کنیم رویکردها را تغییر دهیم، نیروی جوان توانمند اگر در مسیر درست قرار گیرند موفق می شود، همه دولت ها با مشکلات بودجه و اعتبار مواجه بودند اکنون هم این مشکل وجود دارد با نگاه به داخل بنیاد شهید و نقش ایثارگران سعی می کنیم مشکلات را مرتفع کنیم.

وی افزود: ما نسبت به اصلاح کشور وظیفه داریم و باید رفتار مجاهدانه و عمل هدفمند و جهادی تا حصول نتیجه داشته باشیم این رویکرد باید عمومیت پیدا کند که نیاز به الگوسازی داریم.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: برخی در خانواده ایثارگران مسائل را در زمینه فناوری و استارتاپ ها درک کردند، اگر سالها قبل ساماندهی مخترعان شروع می شد امروز شاهد پیشرفت بیشتری در زمینه فناوری و استارتاپ ها بودیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ایثارگران را دانشمندان جامعه می دانیم، باید ایثارگر معادل کارآفرین و دستگیر در جامعه معرفی شود تا جایگاه اجتماعی در بین مردم پیدا کند و از سازمان معیشتی به یک سازمان راهبردی و جریان ساز تبدیل شویم.

قاضی زاده هاشمی خاطرنشان کرد: بخشی از ظرفیت ها قرار است به نمایش گذاشته شود، ظرف سه ماه هزار استارتاپ ساماندهی شده که تعدادی از آنها که در المپیادها بودند به این جشنواره آمده اند این کار باید گسترش یابد، جامعه ای پویا است که اندیشه خلاق و تحول انگیز داشته باشد.

وی تاکید کرد: اندیشه تحولی باعث حرکت می شود، خلاقیت باید مستمر باشد و تجاری سازی شود کارهای سخت و یدی به کشورهای جهان سوم دادند و خلاقیت برای کشورهای توسعه یافته در نظر گرفته شده است.

قاضی زاده هاشمی خاطرنشان کرد: وقتی فناوری رخ دهد قابل انتقال به جاهای دیگر است امیدوارم بنیاد شهید بتواند به وظیفه خود به خود عمل کند و فرهنگ ایثار را ترویج دهیم تا جامعه بتواند از آن بهره مند شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.