نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: قصد دشمن از حوادث اخیر در ایجاد جو روانی مسمومیت مدارس، تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها است.

امام جمعه کرمانشاه: دشمن قصد دارد مدارس و دانشگاه‌ها را به تعطیلی بکشاند

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله «مصطفی علما» روز یکشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که با دستور جلسه بررسی برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور برگزار شد، اظهار کرد: مردم باید بدانند دشمن از توطئه و دسیسه علیه نظام دست بردار نبوده و با به راه انداختن این گونه حوادث و یا اغتشاشات قصد ناامید کردن مردم را دارند.

وی با بیان اینکه مسوولان باید این موضوع را پیگیری و آرامش را به خانواده ها بازگردانند، افزود: هر چند که نیروهای انتظامی به سرنخ هایی در این زمینه دست پیدا کرده اند ولی باید هرچه سریعتر این موضوع روشن شود.

امام جمعه کرمانشاه تاکید کرد: مردم باید بدانند توطئه های دشمن به همین مورد ختم نمی شود و ادامه خواهد داشت از این‌رو در چنین شرایطی باید اتحاد و همبستگی خود را حفظ کنند.

وی یادآور شد: هرچند که در کشور مشکلاتی مانند گرانی است و منکر آن هم نیستیم ولی این امر نباید باعث شود تا از اصول و اعتقادات مان عقب نشینی کنیم.

هرچه داریم از جهاد تبیین است

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت جهاد تبیین پرداخت و گفت: جهاد تبیین یک تکلیف همگانی است و نقش مهمی در خنثی‌سازی فتنه‌های دشمنان دارد از اینرو به این مقوله باید اهمیت خاصی داده شود زیرا ما در این نظام هرچه داریم در سایه جهاد تبیین است.

امام جمعه کرمانشاه: دشمن قصد دارد مدارس و دانشگاه‌ها را به تعطیلی بکشاند

رییس شورای فرهنگ عمومی استان ادامه داد: باید به رهنمودهای بنیانگذار جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب در این زمینه توجه ویژه کرد زیرا رمز استمرار انقلاب اسلامی در آن نهفته است و همه وظیفه داریم در عمل به آن تمام تلاش خود را به کار ببندیم.

وی تاکید کرد: هدف دشمن ایجاد یاس و ناامیدی در جامعه است بنابراین مسوولان باید همواره به مردم امید دهند و اقدامات انجام شده توسط نظام را برای مردم بازگو کنند.

آیت الله علما افزود: یکی از گلایه های حضرت امام (ره) نیز این امر بود که عملکرد نظام را مسوولان باید برای مردم بازگو کرده و آنها را در جریان امور قرار دهند.

وی افزود: امروزه جمهوری اسلامی ایران به یک ابرقدرت در منطقه تبدیل شده است و این امر به هیچ عنوان به مذاق آمریکا خوشایند نیست بنابراین تمام توان خود را برای ناامن کردن منطقه و ضربه وارد ساختن به نظام ما بکار گرفته اند.

حرمت ماه مبارک رمضان حفظ شود

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه همچنین با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان با عید نوروز گفت: حرمت و شان ماه مبارک رمضان در ایام عید نوروز از سوی همگان باید حفظ و رعایت شود.

آیت الله علما اضافه کرد: در تبلیغات محیطی هم به موضوع ماه مبارک رمضان پرداخته و طوری باشد که در فضای عمومی هم قرار گرفتن در ماه مبارک رمضان ملموس دیده شود.

به گزارش ایرنا، در این جلسه هر کدام از اعضای شورای فرهنگ عمومی استان نیز به بیان نظرات خود در زمینه دستور جلسه این شورا پرداختند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.