۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۱
کد خبر: 855307

مقام‌های پاکستان به دلیل اینکه عمران خان از حضور در دادگاه سر باز می‌زند، به دنبال دستگیری او هستند و او را ممنوع التصویر کرده‌اند.

عمران خان ممنوع‌التصویر شد

به گزارش قدس آنلاین، این اقدامات از سوی دولت اسلام آباد علیه عمران خان، نخست وزیر برکنار شده پاکستان تنش‌های سیاسی در این کشور را افزایش داده است.

به گفته سخنگوی پلیس اسلام آباد، تیم پلیس روز یکشنبه به محل اقامات عمران خان در لاهور رسید اما نتوانست او را بیابد. نخست وزیر برکنار شده ۷۰ ساله پاکستان بعدا در منزلش برای حامیان و اعضای حزبش سخنرانی کرد.

وی در جمع حامیانش گفت: من فقط در مقابل خداوند سر تعظیم فرود می‌آورم نه در مقابل نهاد یا قدرتی دیگر.

عمران خان ضمن حمله به شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان که ۱۱ ماه پیش قدرت را به دست گرفته، گفت: این جنگ ما برای آزادی واقعی است.

پس از اظهارات عمران خان، اداره تنظیم مقررات رسانه‌ای الکترونیک پاکستان کانال‌های تلویزیونی را از پخش سخنرانی‌های عمران خان ممنوع کرده و در بیانیه‌ای اعلام کرد، اظهارات او برخلاف حفظ قانون و نظم است و احتمالا باعث برهم زدن صلح و آرامش عمومی می‌شود.

این اداره همچنین شبکه‌های ماهواره‌ای را هم از پخش هرگونه کنفرانس‌ها و سخنرانی‌های ضبط شده یا زنده عمران خان منع کرد و هشدار داد اگر برخلاف این قوانین عمل کنند،‌ مجوزهایشان تعلیق می‌شود.

این روند به تنش‌های سیاسی پاکستان آن هم درست پیش از انتخابات دامن زده و خطری برای تلاش‌های شهباز شریف در تضمین دریافت وام از صندوق بین‌المللی پول برای نجات از ورشکستگی احتمالی کشور است.

عمران خان که در چند ماه گذشته حامیانش را برای شرکت در راهپیمایی‌های سراسری به خیابان‌ها کشانده، آنها را تشویق کرده تا برای پیشبرد خواسته‌هایش برای برگزاری انتخابات زودهنگام کاری کنند که دستگیر شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.