۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۴
کد خبر: 855358

یک منبع در ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد که «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه اواسط ماه جاری میلادی (مارس) به مسکو سفر خواهد کرد.

بشار اسد به مسکو می رود

به گزارش قدس انلاین،  روزنامه روسی «ودوموستی» بدون اشاره به نام این منبع ، به نقل از وی نوشت: بشار اسد در این سفر با همتای روسی خود دیدار و درخصوص روابط دوجانبه، مساله اوکراین و عادی سازی روابط آنکارا و دمشق با «ولادیمیر پوتین» گفت وگو و رایزنی خواهد کرد.

به نوشته این منبع، کارشناسان معتقدند که از اهداف دیگر این سفر، دستیابی به حمایت های روسیه در مقابله با بحران انرژی در سایه پیامدهای ویرانگر زلزله اخیر است.

«کریل سیمونوف» کارشناس شورای امور بین المللی روسیه نیز در این باره می گوید که گسترش روابط مشترک امری مهم است، به ویژه اینکه دمشق تماس هایی را با عمان، امارات و دیگر کشورهای عربی آغاز کرده است.

اخیرا وزارت دفاع روسیه‌ در بیانیه‌ای، از نشست وزرای دفاع ترکیه، سوریه و روسیه در مسکو خبر داد و اعلام کرد که طرف‌ها درباره حل بحران سوریه، مساله آوارگان و مبارزه با تروریسم در سوریه گفت‌وگو کردند.

در ادامه بیانیه این وزارتخانه آمده است: وزرای دفاع روسیه، سوریه و ترکیه در مسکو مذاکرات سه جانبه‌ای را برای بررسی راه‌های حل بحران سوریه و لزوم ادامه گفت‌وگو برای دستیابی به ثبات در سوریه برگزار کردند.

همزمان وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که وزیر دفاع و رئیس سازمان اطلاعات ترکیه در مسکو با مسئولان روس دیدار داشته‌اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.