وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: پدافند ارتش این کشور در شبانه‌روز گذشته چند هواپیمای ارتش اوکراین را سرنگون کرده است.

۲ جنگنده و یک بالگرد ارتش اوکراین سرنگون شدند

به گزارش قدس انلاین، وزارت دفاع روسیه در گزارش‌های روزانه خود از تحولات جنگ در اوکراین اعلام کرد پدافند هوایی ارتش روسیه در ۲۴ ساعت گذشته ۲ جنگنده سوخ و-۲۷ و میگ -۲۹ و همچنین یک بالگرد Mi-۸ را سرنگون کرده است.

وزارت دفاع روسیه در گزارش روزانه اخیر خود نیز اعلام کرد در درگیری‌ها در مسیر کراسنی لیمان دست کم ۱۵۰ سرباز اوکراینی کشته شدند. همچنین در این جبهه یک سیستم پرتابگر موشکی هدف نیروهای روسی قرار گرفت و منهدم شد.

بنا به گزارش وزارت دفاع روسیه ۷۰ سرباز نیروهای مسلح اوکراین در منطقه خرسون نابود شدند و همچنین یک سیستم توپخانه ای «ام ۷۷۷» ساخت آمریکا نیز هدف قرار گرفت و نابود شد.

بنا به این گزارش پیشروی سربازان روسی همچنان در مسیر دونتسک ادامه دارد و نیروی های اوکراینی روزانه ۵۰۰ تن از نیروهای خود را در این منطقه از دست می دهند. بیش از ۹۰ نیروی ارتش اوکراین در منطقه کوپیانسک به دست نیروهای روسی کشته شدند.

یک تانک، سه خودرو پیاده نظام، دو هویتیزر و سه سیستم توپخانه «ام ۷۷۷» نیز از تلفات نظامی اوکراین در منطقه دونتسک بودند. و همچنین سامانه های دفاع هوایی روسیه یک فروند بالگرد ام آی -۸، ۱۲ موشک هیمارس ارتش اوکراین را هدف قرار دادند و ۱۱ هواپیمای بدون سرنشین متعلق به ارتش اوکراین از سوی روسیه نابود شد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.