مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به کشورهای این اتحادیه اطمینان داد که تامین سلاح برای اوکراین با استفاده از زرادخانه تسلیحاتی این بلوک، هیچ خطری را متوجه امنیت آنها نخواهد کرد!

بورل: تامین تسلیحاتی اوکراین هیچ خطری برای اتحادیه اروپا ندارد!

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فرانس۲۴، جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با درخواست از کشورهای اروپایی برای تامین تسلیحاتی کوتاه و بلندمدت اوکراین از طریق انبارهای تسلیحاتی کشورهای عضو، به آنها اطمینان داد که با این کار هیچ تهدیدی متوجه امنیت آنها نخواهد شد.

بورل در حاشیه نشست غیررسمی وزرای دفاع اتحادیه اروپا گفت: خوشبختانه کشورهای عضو در جنگ نیستند و از این رو می‌توانند منتظر تامین مهمات جدید بمانند. من خطری در این موضوع نمی‌بینم. چرا خطرناک باشد؟

وی با ارائه طرحی بر مبنای سه اصل به منظور ترغیب تامین مهمات استاندارد ناتو از زرادخانه موجود این ائتلاف نظامی برای اوکراین، افزود: پیشنهادی را مطرح کردم که سه اصل دارد؛ نخست فراهم کردن سریع مهمات از انبار موجود. ما درباره چندین و چند هفته صحبت می‌کنیم و بنابراین باید از هرچه در حال حاضر داریم، استفاده کنیم. برای این بخش از طرح، حدود یک میلیارد یورو بودجه قابل تخصیص است.

وی در ادامه گفت که اتحادیه اروپا همچنین باید از طریق افزایش تولید و تامین مشترک سلاح، تحویل مهمات به کی‌یف را تشدید کند.

در این بین، تیری برتون، کمیسر بازار داخلی اروپا اعلام کرده که قصد دارد برای بحث درباره موضوع افزایش تولید نظامی اتحادیه اروپا، از تمام کارخانه‌های دفاعی این بلوک بازدید کند.

کشورهای غربی از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲(۵ اسفند ۱۴۰۰) انواع و اقسام مهمات و سلاح را برای کی‌یف تامین کرده و مسکو همواره هشدار داده که این اقدام برای حل و فصل صلح‌آمیز جنگ، مخرب بوده و خطر دخالت همه‌جانبه ناتو در جنگ را تشدید می‌کند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.