سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: کودک ۲ ساله دچار سوختگی ساکن یکی از روستاهای نیشابور که با بالگرد به مشهد منتقل شد، پس از ۱۰ روز مراقبت پزشکی و تلاش پزشکان در بیمارستان امام رضا(ع) جان باخت.

کودک نیشابوری دچار سوختگی پس از تلاش ۱۰ روزه پزشکان جان باخت

به گزارش قدس خراسان، دکتر محمد شورورزی اظهار کرد: در این حادثه سوختگی با آب جوش که ۱۱ اسفندماه در یکی از روستاهای نیشابور رخ داد، کودک خردسال دچار سوختگی درجه ۲ و با وسعت ۷۰ درصد شده است.

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور بیان کرد: با توجه به شدت سوختگی و نیاز به مراقبتهای پیشرفته، کودک به سرعت از طریق بالگرد اورژانس هوایی نیشابور منتقل و طی ۱۷ دقیقه تحویل اورژانس مشهد داده شد و در بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) این شهر تحت مراقبت و درمان قرار گرفت.

وی ادامه داد: این کودک از ناحیه گردن به پایین دچار سوختگی شده بود که علی رغم تلاش و کوشش کادر پزشکی، پرستاران و اورژانس، به دلیل شدت سوختگی و وخامت حال بیمار شب گذشته جان باخت.

شورورزی بیان کرد: در زمان سوختگی باید قبل از درمان، کارهایی مثل جدا کردن لباس از بدن و اگر محل سوختگی در زیر لباس باشد، به سرعت لباس را از بدن خارج کنید تا به محل سوختگی نچسبد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.