معاون اداره کل حفاظت محیط زیست همدان گفت: روزانه ۴۵۰ تن زباله در شهر همدان تولید و به سایت دفن پسماند منتقل می شود که حدود ۲۰ تن آن زباله های پلاستیکی است.

تولید روزانه ۲۰ تن زباله پلاستیکی در شهر همدان

به گزارش قدس انلاین، سید عادل عربی  اظهار داشت: رها سازی زباله در حاشیه راه به ویژه کیسه های پلاستیکی همواره منظره زشتی از طبیعت را برای رانندگان و مسافران عبوری از جاده ها، حاضران در طبیعت و کوهنوردان به نمایش می گذارد.

وی اضافه کرد: بنابراین همه ساله با نزدیک شدن به عید نوروز و بهار طبیعت طرح هایی برای پاکسازی طبیعت از زباله با عناوین مختلف «استقبال از بهار»، «پاکسازی طبیعت» و «پویش ایران سبز و مسیر پاک» برگزار می شود.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست همدان افزود: در این طرح حاشیه مسیرها منتهی به شهرها و مراکز استان ها با همکاری محیط زیست، واحدهای تولید و صنعتی، شهرداری ها و سازمان های مردم نهاد از زیاله پاکسازی می شود تا مسافران داخلی و خارجی عبوری از مسیرهای استان با چهره نازیبا از شهر و استان مان مواجه نشوند.

عربی بیان کرد: انباشت زباله و پراکنش کیسه های پلاستکی رها شده در حاشیه راه ها و طبیعت یکی از چالش های است که کشور و استان همدان با آن مواجه است و با وجود تعیین متولی برای این کار اما این قانون تاکنون به طور کامل اجرایی نشده است.

وی گفت: روزانه یکهزار و ۲۰۰ تا یکهزار و ۳۰۰ تن زباله عادی و شهری در استان همدان تولید می شود که این آمار با نزدیک شدن به نوروز و آغاز خانه تکانی به صورت تساعدی افزایش می یابد.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست همدان اضافه کرد: زباله های رها شده در طبیعت تنها شامل کیسه های پلاستکی نمی شود اما نمود این قبیل زباله ها در طبیعت بیشتر است و با رهاشدن این قبیل زباله ها در لابه لای گیاهان مرتعی پاکسازی آنها سخت تر نیز می شود.

عربی افزود: زباله های پلاستکی علاوه تاثیر مخرب زیست محیطی به علت زمانبر بودن تجزیه آنها نیز آثار منفی روی طبیعت می گذارد.

وی ابراز امیدواری کرد با برگزاری پویش های مردمی و فرهنگ سازی و مشارکت مردم در راستای پاکسازی طبیعت بتوان از رهاد کردن زباله ها در عرصه های طبیعی جلوگیری کنیم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.