معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی از ابتدای تشکیل تاکنون ۸۰۲ طرح عمرانی محرومیت زدایی را در کشور اجرا کرده است.

۸۰۲ طرح عمرانی محرومیت‌زدایی در کشور اجرا شد

به گزارش قدس آنلاین، سردار ضیاء‌الدین حزنی روز شنبه در مراسم سومین اختتامیه جشنواره جهادگران استان، افزود: همچنین در این مدت ۱۱ هزار و ۵۴۹ طرح غیر عمرانی و در مجموع ۱۲ هزار و ۳۸۱ پروژه عمرانی و غیر عمرانی محرومیت زدایی در کشور اجرا شده است.

وی گفت: با اجرای این طرح‌ها امنیت غذایی، اشتغالزایی در عرصه های مختلف و آبرسانی در مناطق محروم صورت گرفته و خدمات آموزشی، فرهنگی و معیشتی به مردم ارایه شده است.

حزنی اضافه کرد: اجرای این پروژه ها با اعتباری بالغ بر ۱۵۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بوده ولی ارزش واقعی هزینه صورت گرفته برای این پروژه ها حدود ۶۲۵ میلیارد تومان برآورد شده است.

این مسوول ادامه داد: بخش قابل توجهی از امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی سپاه در اجرای این طرح‌ها از گروه های جهادی تامین شده است.

وی اظهار داشت: بخش دیگری از مبالغ اجرای این طرح ها توسط دولت با ردیف بودجه شهید یزدان شناس به صورت مستقیم به سپاه پرداخت شده است.

سردار حزنی با بیان اینکه ۸۵ درصد پروژه های این قرارگاه عمدتاً کوچک و زود بازده، عام المنفعه و فاقد پیچیدگی فنی و تخصصی است، گفت: این پروژه ها در راستای برقراری امنیت پایدار، کارآمدی نظام در مناطق دور افتاده، محروم، صعب‌العبور، مرزی و حساس اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: استحکام در ساخت و سازها، توجه به کیفیت و کم هزینه بودن پروژه ها از دیگر ویژگی های طرح های محرومیت زدایی در کشور به شمار می رود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.