شهردار منطقه ثامن گفت: ما مجموعا در گام نخست اقدامات تحولی اعم از پروژه هایی که اجرا شده و یا پروژه هایی که اجرا نشده ۱۴۰۸ میلیارد تومان پیش بینی کرده ایم.

 اختصاص ۱۴۰۸ میلیارد تومان به منظور اجرای مرحله نخست طرح تحول بافت پیرامون حرم

به گزارش قدس خراسان، پیش از ظهر امروز شهردار منطقه ثامن با برگزاری تورخبری از هشت اقدام تحولی در این منطقه با حضور خبرنگاران بازدید کردند.

در این تور خبرنگاران به همراه شهردار منطقه ثامن از بازار فرش مشهد، گذر تشرف مخابرات، شارستان ته پل محله، پارک رازفر(ته پل محله ۶)، ره باغ رضوان، مسجد هفت درب، پارکینگ رضوان، زمین کلانتری استانه پرست، پیاده رو طبرسی، ره باغ حضرت زهرا، خانه داروغه، مسجد امام حسن عسکری (خردو) و مسجد صاحب‌الزمان بازدید کردند.

ساسان نورین مقدم، در حاشیه تور خبری و بازدید از هشت اقدام تحولی در منطقه ثامن در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ما در منطقه ثامن مجموعه اقداماتی که در سال ۱۴۰۱ برنامه ریزی کردیم را بخشی را به اتمام رساندیم و بخش دیگر را برای سال آینده در برنامه کاری خود قرار دادیم که در ۸ محور تحولی تحت عنوان اقدامات تحولی طبقه بندی کردیم.

وی در ادامه افزود: این ۸ اقدام را در سبد پروژه های عمرانی و پروژه های بهره برداری به گونه ای برنامه ریزی کردیم که یک جامعیتی در کلیه خدمات مورد انتظار شهروندان و زائرین پیش بینی کنیم.

 وی خاطرنشان کرد: اقداماتی از جمله احیای آثار تاریخی و معنویی، ارتقای پیاده مداری و ارتقای فضای آداب زیارت، افزایش و ارتقای فضای سبز، احداث پارکینگ و ایجاد فضای اقامت و سکونت در برنامه کاری ما وجود دارد.

شهردار منطقه ثامن با اشاره به اعتباراتی که برای این پروژه در نظر گرفته اند گفت: ما مجموعا در گام نخست اقدامات تحولی اعم از پروژه هایی که اجرا شده و یا پروژه هایی که اجرا نشده ۱۴۰۸ میلیارد تومان پیش بینی کرده ایم.

نورین مقدم بیان کرد: یکی از موضوعاتی که ما در محدوده بافت داریم بحث اماکن تاریخی و فرهنگی است که در مقیاس کلان ۴۰ اثر ثبتی ملی در محدوده بافت اطراف حرم داریم.

وی در ادامه با بیان اینکه با توجه به فاصله ای که بین سازه قدیم و جدید رخ داده باعث شده تا زمان بارندگی شاهد ریزش آب در مغازه های بازار فرش فروشان شده است، اقزود: کاسبان حق دارند و شهرداری پیگیر این مشکل خواهد بود.

نورین مقدم در ادامه افزود: فاز اول بازار فرش مشهد به بهره برداری رسیده است و فاز دوم نیز به زودی آغاز خواهد شد.

 شهردار منطقه ثامن خاطرنشان کرد: یکی دیگر از برنامه ریزی های دیگر ما این است که تا پایان دوره شورا نیز آثار معنوی را به کیفیت موردنظر خودمان برسانیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.