معاون آموزش متوسطه اول خطاب به والدین گفت: افتخار نکنید بلد نیستید با موبایل و فناوری های نوین کار کنید و فرزند شش ساله شما می تواند این کار را انجام دهد؛ این افتخار نیست.

خانواده ها نباید فکر کنند فرزندانشان موش آزمایشگاهی هستند

حمید یزدانی، در نشست تخصصی مدیران مدارس نمونه دولتی دوره اول متوسطه سراسر کشور گفت: مدیران مدرسه معلمانی منعطف، خلاق و راهبر تربیتی هستند. شما مدیران امروز اگر براساس تجربه های قدیم بخواهید اقدام کنید کار پیش نمی رود.

وی افزود نسل z در خارج، دانش آموز بی تعهد عنوان شده است. آیا واقعاً دانش آموزان متوسطه اول ما این ویژگی را دارند؟ به جرئت می توانم بگویم ۳ میلیون و ۷۳۳ دانش آموز متوسطه اول اینطور نیستند. این دانش آموزان برآمده از نسل اینترنت هستند. افتخار نکنید بلد نیستید با تلفن همراه و وسایل فناوری کار کنید و فرزند شش ساله شما می تواند این کار را انجام دهد؛ این افتخار نیست. اگر حداقل هایی از این موضوعات ندانید ضعف خواهید داشت و دستتان خالی می ماند برای همین باید مطالعه و تمرین کرد تا به موفقیت رسید.

مدیرکل آموزش متوسطه اول تاکید کرد: ما می گوییم دانش آموزان خود را شش ساحتی تربیت می کنیم، اما باید دلایل آورد تا نشان داد که ظرفیت ساحت های فناوری، اقتصادی و... مد نظر بوده یا خیر. بنابراین اول تربیت و بعد ساحت ها و ظرفیت‌های آن را باید در نظر گرفت.

یزدانی اضافه کرد: مومن باید فرصت شناسایی بلد باشد و دانش آموزان ما نیز باید چنین باشند. امروز بچه های ۵ تا ۸ سال که سواد خواندن و نوشتن ندارد  و با برنامه Scratch Junior کار می کنند. من با برنامه Scratch Junior درس قرآن، مفهوم کسر ریاضی و... را آموزش می دهم. در بهره بردن از این امکانات فرصت سوزی نباید صورت بگیرد. یادگیری این برنامه ها نیاز به سواد و زبان خارجی و... ندارد و می توان به راحتی به بچه ها کار با این برنامه ها و زبان های برنامه نویسی را آموخت.

معاون آموزش متوسطه اول تاکید کرد: زبان‌های برنامه نویسی مانند پایتون نیز می تواند بهترین گذرگاه برای عبور از نداشتن شغل و نگرانی بابت این موضوع باشد و استخدام زیادی هم دارد. با ۲۷۰ دانش آموز به همراه معاون متوسطه جلسه ای داشتیم و آن ها می گفتند می خواهیم از کشور برویم چون اینجا کار نیست! یزدانی اظهار کرد: نباید خانواده ها فکر کنند فرزندانشان موش آزمایشگاهی هستند. بنابراین آزمون ورود به مدارس نمونه باید عملکردی باشد و دانش آموزان مجبور نشوند محفوظات را به ما ارائه کنند. سال ۹۶ آزمون ورود به مدارس نمونه را برداشتند و حالا باید کار تازه ای کرد نه اینکه دوباره همان آزمون را برگردانیم و نگرانی و استرس به بچه‌ها منتقل کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.