فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به اینکه روز ملی راهیان نوراز یوم‌الله‌های میهن اسلامی است گفت: دشمنان از زائران اربعین و اردوهای راهیان نور و جهادی که خالصانه در راه خدا انجام می‌شود، ناراحت هستند.

سردار رادان: روز ملی راهیان نور از یوم‌الله‌های میهن اسلامی است

به گزارش قدس آنلاین،  سردار احمدرضا رادان یکشنبه در آیین گرامیداشت روز ملی راهیان نور که در اردوگاه شهید "باکری" شهرستان خرمشهر برگزار شد اظهارکرد: روز ۲۰ اسفند به نام روز ملی راهیان نور نامگذاری شد و این روز هم جزو یوم‌الله‌های میهن اسلامی قرار گرفت.

فرمانده کل انتظامی با طرح این سوال که چه می‌شود یک سرزمین مقدس می‌شود بیان‌کرد: نیت پاک، فداکاری‌ها و خداباوری‌هایی که در این مکان‌ها رخ می‌دهد موجب تقدس این خاک می شود.

سردار رادان گفت: رمز این تقدس قرار گرفتن مناطقی مانند هویزه، نهرخین، سوسنگرد، کرمانشاه، ایلام، کردستان و آذربایجان غربی در مسیر راهیان نور و نقطه اتصال به حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است.

رئیس پلیس کشور بیان‌کرد: در تاریخ ایران جنگ و درگیری زیاد بوده است اما هیچکدام از این جنگ‌ها محل زیارتگاه نشد زیرا نس آنها از جنس عاشورا و حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) نبود، اما جنگ هشت ساله یک مکتب بود از جنس مکتب حسینی که اثر وجودی شهدا انسان‌ها را در مسیری‌ قرار می دهد که به مکتب حسین(ع) ختم می شود.

فرمانده فراجا در بیان خاطرات هشت سال جنگ تحمیلی گفت: در ایام دوران دفاع مقدس در هوای گرم خوزستان زیر یک سنگر آهنی که حرارت را چند برابر کرده بود با تعدادی از بسیجی‌ها ۱۵ و ۱۷ ساله نشسته بودیم، بحث آرزوها که شد هریک از این بسیجی ها آرزویی داشتند، زمان ‌عملیات که شد هر یک از آنان درست به آرزوهای خود رسیدند.

سردار رادان بیان‌کرد: امروز دشمنان ما از زائران اربعین و اردوهای راهیان نور و جهادی که خالصانه در راه خدا انجام می‌شود، ناراحت هستند. این اثر وجودی شهداست که افراد را از نقاط مختلف کشور به قرارگاه شهدا می‌کشاند.

وی با اشاره به اثر وجودی شهدا در توانمندی جوانان اظهار داشت: جوانان ایران اسلامی، امروز در همه عرصه‌ها دست برتر دارند.

سردار رادان گفت: مطمئن باشید ما تا موقعی که پشت سر شهدا هستیم و در مکتب حضرت اباعبدالله الحسین (ع) حرکت می‌کنیم دشمن، دشمنی و توطئه خواهد کرد و جوانان، رزمندگان و بسیجی‌های ما در برابرش ایستادگی می‌کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.