مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت:  آمار میزان بارش در مشهد نگران کننده است زیرا میزان بارندگی در سال آبی جاری در این شهر نسبت به سال گذشته با کاهش ۶۰ درصدی مواجه بوده است. 

کاهش ۶۰ درصدی میزان بارندگی در مشهد نسبت به سال آبی گذشته  

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی، کاظم جم با بیان اینکه مدیریت بحران آب همکاری دسته جمعی مردم را میطلبد و تنها وظیفه وزارت نیرو یا شرکت آب منطقه‌ای نیست، اظهار کرد: از ابتدای سال آبی جاری آخرین میزان بارندگی در استان ۵۷ میلی متر بوده و نسبت به سال آبی گذشته با کاهش ۳۸ درصدی در استان مواجه بودیم‌. 

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی ادامه داد: این آمار در مشهد نگران کننده است زیرا میزان بارندگی در سال آبی جاری در این شهر نسبت به سال گذشته با کاهش ۶۰ درصدی مواجه بوده است. 

وی بیان کرد: حجم ذخایر آب در ۴ سد اصلی تامین آب شرب در  استان یک میلیارد و ۵۷۰ میلیون مترمکعب است و در حال حاضر آخرین آمار ذخایر سدها ۲۷۷ میلیون مترمکعب است و این آمار نشانگر حجم ۱۸ درصدی آب در سد ها است که در سال گذشته ۲۹ درصد از حجم سد ها پر آب بوده است. 

جم با اشاره به اینکه امسال با نگاه سال های گذشته نباید خانه تکانی پُر آب انجام دهیم، گفت: از همشهریان درخواست داریم امسال با کمترین میزان آب خانه تکانی کنند همچنین از زائرانی که به مشهد مشرف می‌شوند حداقل مصرف آب را داشته باشند تا با کمک هم از این بحران عبور کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.