دولت ایتالیا اعلام کرد که گروه روسی واگنر در پشت موج قایق‌های مهاجران در تلاش برای عبور از دریای مدیترانه مرکزی است.

ایتالیا: گروه واگنر روسیه مسوول افزایش مهاجرت از دریای مدیترانه است

به گزارش قدس آنلاین؛ از رویترز، "گیدو کروستو" وزیر دفاع ایتالیا در بیانیه ای اعلام کرد: فکر می‌کنم اکنون به جرات می‌توان گفت که افزایش تصاعدی پدیده مهاجرتی که از سواحل آفریقا خارج می‌شود تا حدی بخشی از یک استراتژی روشن جنگ ترکیبی است که گروه واگنر با استفاده از وزن قابل توجه خود در برخی از کشورهای آفریقایی اجرا می‌کند.

به دنبال انتشار سخنان وزیر دفاع ایتالیا، "یوگنی پریگوژین" رهبر گروه واگنر در پیام صوتی در کانال تلگرامی خود پاسخ داد: "ما نمی دانیم که در مورد بحران مهاجران چه اتفاقی می افتد، ما خودمان را درگیر آن نمی کنیم".

آمارهای وزارت کشور ایتالیا نشان می دهد که حدود ۲۰ هزار نفر در سال جاری تا کنون به ایتالیا رسیده اند، در مقایسه با شش هزار و ۱۰۰ نفر در دوره مشابه در سال ۲۰۲۲، آمارها حاکی از آن است که مسئله مهاجرت فشار زیادی را بر دولت راستگرای ایتالیا وارد می کند.

در ادامه جان باختن مهاجران آفریقایی در مسیر سفر به اروپا در روز دوشنبه بر اثر واژگونی یک فروند قایق حامل ۴۷ مهاجر غیرقانونی در شمال لیبی، ۳۰ سرنشین آن ناپدید شدند.

به گزارش الجزیره، این قایق که به سمت سواحل ایتالیا در حرکت بود، در ۱۷۷ کیلومتری شمال بنغازی بر اثر شرایط نامساعد جوی واژگون و غرق شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.