شهردارآمل بودجه پیشنهادی این شهرداری برای سال ۱۴۰۲ که در قالب لایحه‌ای تقدیم شورای اسلامی این شهر شده را حدود هشت هزار و۵۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

بودجه ۸۵۰۰ میلیارد ریالی شهردار آمل در سال ۱۴۰۲

به گزارش قدس آنلاین، علی داوودی درآخرین نشست خبری خود درسال ۱۴۰۱ در محل شهرداری آمل، گفت: حدود ۶۰ درصد از این بودجه پیشنهادی برای اجرای طرح‌های عمرانی و خدماتی پیش‌بینی شده و بقیه نیز صرف امورات جاری شهردار آمل خواهد شد.

وی افزود: روند رسیدگی به بودجه درکمیسیون‌های مختلف شورای شهر درحال رسیدگی است و از نظر زمان بندی تاخیر وجود ندارد و امیدواریم که تا پیش از پایان سال بودجه شهرداری مصوب شود.

شهردار آمل با اشاره به اینکه بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری هفت هزار و۵۰۰ میلیارد ریال بوده که بخش زیادی ازآن محقق شده است، اضافه کرد: تلاش شده تا بودجه واقع بینانه ومنطقی بسته شود و بتوانیم بخشی ازمشکلات حوزه شهری و برنامه‌های پیش‌بینی شده شهرداری درسال آینده در راستای ارائه خدمت به مردم عملیاتی شود.

 فروش املاک شهرداری نداریم

داوودی با اشاره به اینکه اعلام می‌شود، ایجاد درآمد پایدار، به حالت شعاری درآمده و در شرایط فعلی وافزایش هزینه‌ها برای شهرداری‌ها درآمدزا نیست، گفت: درحال حاضر شهرداری‌ها هم برای جبران کسری بودجه به سمت فروش مازاد املاک خود روی آوردند، اقدامی که دولت نیز آن را اعلام کرده بود.

وی اضافه کرد: البته درشهرداری آمل با مدیریتی که دراین بخش داشتیم با فروش اموال واملاک شهرداری تقریبا مدارا کردیم و به نوعی دراین حوزه بهینه سازی شده است.

 کاهش درخواست پروانه ساختمانی

شهردارآمل همچنین با اشاره به اینکه بخشی ازبودجه شهرداری ازمحل صدور پروانه‌های ساختمانی تامین می‌شود، تصریح کرد: متاسفانه درسال جاری، شهرداری آمل با کاهش ۱۳۰هزار مترمربعی صدورپروانه ساخت و سازها مواجه بوده که متقاضیان با توجه به نوسانات قیمتی کمتر استقبال کردند.

داوودی یادآورشد: با این شرایط، محقق شدن بودجه برای مدیریت شهرداری که درحال حاضر پرداخت هزینه‌های جاری شامل حقوق پرسنل، نظافت شهری، حفظ فضای سبز و همچنین اجرای پروژه‌های عمرانی واقعا کارسختی بوده، اما خداروشکر می‌کنیم که شرمنده مردم نشدیم.

خط پردازش زباله شهرداری آمل یک گام تا افتتاح

شهردارآمل همچنین از تلاش‌های ویژه این شهرداری برای تکمیل هرچه سریعتر راه اندازی خط پردازش زباله شهرداری درمحل کارخانه آسفالت شهرداری اشاره کرد وگفت: کارهای مربوط به تاسیسات خط پردازش زباله تمام شده و شهرداری تلاش کرده از جدیدترین تجهیزات این بخش که هم بو وفاضلاب آن امکان تصفیه داشته باشد، بکارگیری کرده که مشکلات کمتری داشته باشد.

داوودی، راه اندازی خط پردازش زباله توسط شهرداری آمل را یک گام درجهت کاهش زباله تولیدی این شهر به منطقه دفن زباله در" عمارت " اعلام کرد و گفت: برای حل ریشه‌ای دفن زباله درشهرستان آمل باید همه دستگاه‌ها درکنار هم یک تصمیم واحدی بگیرند.

وی با قبول اینکه محل دفن زباله عمارت دیگر گنجایش حجم ارسال روزانه زباله را ندارد، تصریح کرد: مشکل زباله آمل دیگر با مسکن حل نمی‌شود، باید جراحی شود و متاسفانه درهمین این سال‌ها هرکسی آمده یک ادعایی کرده و رفت!

شهردارآمل با اشاره به اینکه براساس قانون دولت باید محل دفن زباله شهرستان را تعیین و شهرداری براساس همین قانون موظف به جمع آوری زباله کرده است، تصریح کرد: درموضوع مدیریت پسماند شهری درمازندران، هرچند مشکل زمین وجود دارد، اما درشهرستان آمل که زمین مورد نظر پیدا شده است، یک طرف بالاخره باید کوتاه بیاید وانعطاف پذیری داشته باشد وگرنه داستان بی‌سرانجام مدیریت پسماند همچنان بی‌نتیجه ادامه خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.