مدیر کل دفتر ترانزیت و حمل‌ و نقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با بیان اینکه همکاری های حمل و نقل جاده ای ایران و ترکمنستان مثبت است، گفت: رشد آمار تردد ناوگان ۲ کشور در مرزهای مشترک نشانگر این امر است.

همکاری های حمل و نقل جاده ای ایران و ترکمنستان مثبت است

به گزارش قدس خراسان، جواد هدایتی در نشست مشترک کمیته حمل و نقل بین المللی جاده ای با کشور ترکمنستان در مشهد اظهار کرد: توسعه همکاریهای حمل و نقل جاده ای با ترکمنستان از اولویتهای مجموعه وزارت راه و شهرسازی است و بواسطه تعاملات رخ داده، اکنون تمامی مرزهای مشترک با این کشور در وضعیت عملکردی خوبی قرار دارند.

مدیر کل دفتر ترانزیت و حمل‌ و نقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای افزود: برای بهبود حداکثری روابط حمل و نقلی، لازم است طرفین مطابق عرف بین الملل، نسبت به کاهش هزینه های حمل و مدت زمان توقف های مرزی و همچنین تقویت تجارت ۲ جانبه و تجارت با کشورهای ماورا، رویه حمل یکسره را حمایت کرده و ارتقا بخشند.

وی با اشاره به اهمیت روان سازی ترانزیت بین‌المللی، اظهار داشت: با اتخاذ تدابیر لازم از جمله بهبود وضعیت زیر ساختهای جاده ای و تسهیل در تردد در مرزهای مشترک اتفاقات خوبی را در این خصوص می توان رقم زد.

جایگاه ویژه پایانه های مرزی سرخس و لطف‌آباد

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: پایانه های مرزی سرخس و لطف آباد در ترانزیت خروجی طی سال ۱۴۰۱ با کسب رتبه دوم و سوم بین پایانه های مرزی کل کشور از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند.

جعفر شهامت افزود: میزان رشد تردد ترانزیت خروجی و ورودی با کشورهای آسیای مرکزی از مرزهای زمینی سرخس و لطف آباد با ترکمنستان در ۱۱ ماهه سال جاری به ترتیب ۷۲ و ۵۲ درصد است.

وی گفت: با توجه به سرمایه گذاری هایی مانند پل مرزی و توسعه فیزیکی زیرساخت راه، می توان تردد روزانه ناوگان بین المللی از مرزهای مشترک با ترکمنستان را با تمهیدات لازم به حدود ۲ هزار وسیله نقلیه در شبانه روز افزایش داد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.