هم‌زمان با شروع پروازهای نوروزی چهار شرکت هواپیمایی آتا، آسمان، قشم ایر و هما با هدف کاهش تاخیرهای پروازی و برای پشتیبانی از یکدیگر در سفرهای نوروزی تفاهم‌نامه مشترک منعقد کردند.

تفاهم ۴ شرکت هواپیمایی برای کاهش تاخیر پروازهای نوروزی

به گزارش قدس آنلاین، حسام قربانعلی، سخنگوی هواپیمایی هما درباره جزییات نشست مشترک «هما» با سه شرکت هواپیمایی دیگر در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: این جلسه که با میزبانی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، هدف مبارک خدمات‌رسانی هر چه بیشتر به مسافران نوروزی را دنبال می‌کند تا با هم‌افزایی بین چند شرکت هواپیمایی بتوانیم خدمات به مسافران را در ایام تعطیلات سال نو افزایش دهیم.

وی ادامه داد: بر این اساس این ۴ شرکت هواپیمایی هم‌پیمان موظف هستند در صورت تاخیر و خرابی هواپیمای یکدیگر، خدمات جایگزین را در ایستگاه پروازی به مسافران ارائه کنند تا از تاخیر بیشتر جلوگیری شود.

گفتنی است؛ در این جلسه که با حضور مدیران عامل هواپیمایی آتا، آسمان، قشم ایر و ایران ایر برگزار شد، مدیران ایرلاین‌ها موظف شدند با هدف تکریم مسافران نوروزی و با پشتیبانی از یکدیگر این مرحله از سفرهای نوروزی را که از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین برگزار می‌شود با حداقل تاخیر و افزایش رضایتمندی مسافر به پایان برسانند.

امسال برای انجام سفرهای نوروزی حدود دو میلیون و ۳۰۰ هزار صندلی پرواز در مسیرهای داخلی و خارجی عرضه شده است؛ همچنین توجه به اهمیت مدیریت سفرهای نوروزی و همچنین با توجه به پیگیری‌های وزیر راه و شهرسازی، ستاد تسهیل سفرهای هوایی نوروز ۱۴۰۲، برای نخستین بار در سازمان هواپیمایی کشوری تشکیل خواهد شد.

این ستاد کار عملیاتی خود را از تاریخ ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ آغاز کرد و تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ ادامه خواهد داد؛ در این ستاد عوامل نظارتی و اجرایی از سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی و نمایندگان شرکت‌های هواپیمایی با رصد ۲۴ ساعته فعالیت‌های مربوط به سفرهای هوایی و خدمات رسانی به مردم را پایش خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.