سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در واکنشی تند به اظهارات اخیر نماینده سابق آمریکا در امور افغانستان درباره تحولات سیاسی و امنیتی پاکستان گفت که ما نیازی به مشورت ناخواسته دیگران نداریم.

واکنش تند پاکستان به اظهارات زلمای خلیلزاد: نیازی به مشورت دیگران نداریم

 خانم «ممتاز زهرا» به اظهارات زلمای خلیلزاد مبنی بر عملکرد ضعیف پاکستان در بحث اوضاع سیاسی، اقتصادی و امنیتی واکنش نشان داد.

خلیلزاد به جدال دولت و مخالفان پاکستان پس از تلاش پلیس برای بازداشت عمران‌خان رهبر حزب تحریک انصاف و نخست وزیر سابق این کشور نیز پرداخت. 

براساس این گزارش، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان خطاب به نماینده ویژه سابق ایالات متحده آمریکا گفت ‌که ما نیازی به سخنرانی و یا مشورت ناخواسته از جانب کسی درباره چگونگی کنار آمدن با چالش‌ها نداریم. 

وی اظهار داشت: پاکستان به عنوان یک ملت مقاوم از شرایط دشوار کنونی قوی تر بیرون خواهد آمد.

شایان ذکر است تیمی از پلیس اسلام‌آباد که از روز گذشته با توجه به حکم دادگاه برای دستگیری عمران‌خان نخست وزیر برکنار شده پاکستان به لاهور رفته بود با مقاومت هواداران حزب عمران‌خان مواجه شد و این وضعیت منجر به تشدید اوضاع شد.

دادگاه اسلام‌آباد امروز (چهارشنبه) پلیس را از بازداشت عمران‌خان برحذر داشت و دستور داد تا فردا نتیجه نهایی از سوی دادگاه محاسبات مشخص شود.

رئیس جمهوری پاکستان با ابراز نگرانی نسبت به حوادث فعلی در شهر لاهور درپی تلاش‌ پلیس برای بازداشت «عمران‌خان» نخست وزیر برکنار شده این کشور، نسبت به پیامدهای خطرناک جدال دولت و جناح مخالف هشدار داد.

دادگاهی در اسلام‌آباد حکم جلب نخست وزیر برکنار شده پاکستان را در ارتباط با پرونده اختلاس و سوء استفاده از خزانه ملی صادر کرده و پلیس برای دومین بار سعی کرد تا عمران‌خان را بازداشت و تحویل دادگاه دهد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.