با بهره‌برداری از بخش نخست فاز ۲ طرح توسعه و تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان، ظرفیت پالایشی این پالایشگاه به بیش از ۶۳۰ هزار بشکه در روز افزایش پیدا خواهد کرد که بزرگ‌ترین واحد تقطیر خاورمیانه است.

افزایش ظرفیت پالایشگاه آبادان به ۶۳۰ هزار بشکه در روز با بهره‌برداری از فاز ۲

مجری طرح توسعه فاز ۲ پالایشگاه آبادان به جزییات بهره‌برداری از بخش نخست فاز ۲ طرح توسعه و تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان که قرار است روز جمعه ( فردا، ۲۶ اسفند ماه) با حضور رییس جمهور افتتاح شود، اشاره کرد و افزود: این افتتاح با ظرفیت ۲۱۰ هزار بشکه در روز به عنوان بزرگ‌ترین واحد تقطیر خاورمیانه تلقی می‌شود.

احمد فرزانه اظهار داشت: نخست فاز ۲ طرح توسعه و تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان که از آذر ماه سال جاری در خط تولید قرار گرفت و قرار است صبح جمعه با حضور رییس جمهور به بهره‌برداری برسد.

مجری طرح توسعه فاز ۲ پالایشگاه آبادان خاطرنشان کرد: این طرح شامل واحد «تقطیر اتمسفریک» با ظرفیت ۲۱۰ هزار بشکه در روز، «تقطیر در خلا» به ظرفیت ۱۰۰ هزار بشکه در روز، ۲ واحد «ترکیب گاز مایع» هر یک به ظرفیت هفت هزار و ۵۰۰ بشکه در روز و همچنین «تاسیسات جانبی» افتتاح می‌شود.

فرزانه با بیان اینکه با افتتاح این طرح، ظرفیت پالایشگاه آبادان به بیش از ۶۳۰ هزار بشکه در روز افزایش پیدا خواهد کرد، ادامه داد: در این پروژه ۲ دستگاه مشعل به ارتفاع ۱۲۷ متر به عنوان بزرگ‌ترین مشعل‌های نفتی کشور مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت.

وی به مزایای افتتاح این طرح در پالایشگاه آبادان اشاره کرد و گفت: این افتتاح انعطاف‌پذیری زیادی را به شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در حوزه تامین و امنیت انرژی کشور می‌دهد تا در فصول مختلف سال و در زمان اوج مصرف، میزان تولید فرآورده را مورد مدیریت قرار دهد.

مجری طرح توسعه فاز ۲ پالایشگاه آبادان تاکید کرد: واحدی که ساخته شده در آذر ماه راه‌اندازی شد و حدود سه ماه است که در حال فعالیت است، اکنون هم از آمادگی لازم برای افتتاح این طرح با حضور رییس جمهور برخورداریم.

فرزانه با اشاره به اینکه بخش نخست از فاز ۲ طرح توسعه و تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان روز جمعه (فردا) افتتاح شود، گفت: بخش دوم آن شامل واحدهای ارتقای کیفیت سوخت است که امیدواریم واحدهای آن به‌تدریج در انتهای سه ماه نخست سال آینده در خط تولید قرار بگیرند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.