مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: با توجه به انبوه نیروی بازنشسته در آموزش و پرورش در سال تحصیلی آینده با بحران کمبود نیروی انسانی روبرو هستیم.

بحران کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش اردبیل

به گزارش قدس انلاین، کلام الله صفری پیش از ظهر جمعه در جلسه شورای معاونین و مدیران آموزش و پرورش استان اردبیل با تاکید بر اینکه باید شاخص‌های مقایسه‌ای عملکرد دو ساله توسط نواحی و مناطق تهیه و تدوین شود، اظهار کرد: اولویت کاری ما در سال آینده پیگیری مصوبات سفر وزیر توسط نواحی و مناطق و معاونین اداره کل خواهد بود.

وی از پیگیری حق‌الزحمه طرح تثبیت و یادگیری توسط معاونین آموزشی و پشتیبانی خبر داد و خاطرنشان کرد: به منظور ساماندهی فضاهای آموزشی درصدد تشکیل کمیته فضایابی هستیم تا اطلاعات مربوطه با فرمانداران و مسئولین ذیربط تبادل شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل دو شیفتی شدن برخی مدارس به دنبال افزایش جمعیت دانش آموزی را یادآور شد و بیان کرد: کارگروه‌های مربوط به ساماندهی مدیران مدارس از هم اکنون برای سال تحصیلی آینده تشکیل شده و برنامه‌ریزی برای استفاده از مدیران شایسته و انقلابی برابر مقررات آموزش و پرورش مدنظر مدیران و رؤسای نواحی و مناطق باشد.

صفری با تاکید بر استفاده از ظرفیت نهادهای انقلابی و بسیج فرهنگیان برای شناسایی و انتخاب مدیران برتر و انقلابی مدارس گفت: پایان تیرماه سال آینده اتمام زمان ساماندهی مدیران مدارس است و چینش مدیران براساس موارد بندهای قبلی تا مهرماه انجام خواهد شد.

وی با اشاره به جمع بندی عناوین و رتبه‌های کشوری و استانی مسابقات مختلف دانش آموزی و فرهنگیان تصریح کرد: تجهیز مدارس شبانه روزی به خصوص مدارس مناطق محروم در اولویت کاری سال آینده مسئولان آموزش و پرورش اردبیل است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان اینکه بحران وضعیت تراز نیروی انسانی برای سال بعد وجود خواهد داشت، اظهار کرد: از امروز با احصا و پیش بینی نیروی انسانی مورد نیاز برای سال بعد جلسات کمیته ساماندهی نیروی انسانی به صورت جدی و با هدف مدیریت این موضوع تشکیل جلسه بدهند.

صفری با تاکید بر برگزاری طرح سپاس براساس کنگره ملی بزرگداشت ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل با هدف گسترش فرهنگ ایثار و شهادت توسط نواحی و مناطق افزود: برنامه‌ریزی برای اجرای یادواره شهدا توسط مناطق و آمادگی برای اجرای پیش اجلاسیه در اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ با پیش بینی برنامه‌های فاخر توسط همه عوامل ادارات به صورت جدی انجام شود.

وی طرح مولد سازی، تجاری سازی، اخذ سند مالکیت و … را جزو مطالبات آموزش و پرورش استان اردبیل دانست و بیان کرد: با تعامل و ارتباط‌گیری از ظرفیت بنیاد علوی و بسیج سازندگی و… در اجرای برنامه‌های مختلف آموزشی و پرورشی در سال آینده بهره مند خواهیم شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل از آمادگی برای برگزاری آزمون شبه نهایی و تجلیل از کنکوری‌های برتر خبر داد و بیان کرد: شاخص‌های ارزیابی ادارات تا تیرماه در سامانه تیما قرار خواهد گرفت که ضروری است از هم اکنون نسبت به جمع آوری مستندات لازم اقدام شود.

صفری از تجلیل از مؤسسین مدارس غیر انتفاعی به همراه خیرین مدرسه ساز را یادآور شد و بیان کرد: ساماندهی هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان و فرهنگیان به مسابقات و جشنواره‌های استانی و کشوری توسط معاونین اداره کل پیگیری می‌شود.

وی از انتشار فراخوان تدوین کتابچه داستان‌های کوتاه تربیتی خبر داد و گفت: رصد و پایش مطالب منتشر شده در خطبه‌های نماز جمعه و پاسخگویی مناسب و به موقع و اطلاع رسانی در این خصوص باید به صورت مرتب انجام شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در پایان بهینه سازی فضاهای آموزشی را از مهمترین اقدامات آموزش و پرورش یاد کرد و گفت: بررسی موتورخانه‌های مدارس و سیستم‌های گرمایشی مدارس از برنامه‌های اساسی ما در مدارس اردبیل است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.