رئیس شورای اسلامی شهر طبس از راه اندازی پژوهشکده ذغال طبس براساس قول استاندار خراسان جنوبی خبر داد.

پژوهشکده ذغال سال آینده در طبس راه اندازی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین،  رسول عراقی صبح جمعه در آستانه نوروز ۱۴۰۲ در نشست خبری گفت: با توجه به اینکه در شهرستان طبس ذخایر بسیار زیاد ذغال سنگ وجود دارد راه اندازی پژوهشکده ذغال در سال آینده براساس قول استاندار خراسان جنوبی انجام می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر طبس افزود: اعضای شورای اسلامی شهر طبس تلاش خود را برای انجام آنچه براساس قانون برعهده آنها گذاشته شده است را در حوزه‌های اجتماعی، عمرانی، آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و… انجام می‌دهند.

افزایش پروازهای فرودگاه طبس

عراقی با بیان اینکه وقتی هم دلی بین اعضای شورا و شهردار حاکم باشد، برکات آن نصیب مردم شهر می‌شود، تصریح کرد: با پی گیری های انجام شده توسط نماینده شهرستان دو پرواز به پروازهای فرودگاه طبس افزوده می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر طبس عنوان گفت: اولین چمن مصنوعی طبس با پی گیری های انجام شده با اهدای زمین توسط خیرین نصب شده است.

عراقی با بیان اینکه در آینده درهمه محلات شهر طبس با یاری مردم چمن مصنوعی نصب خواهد شد، افزود: در دیدار با چمران رئیس شورای اسلامی تهران و با دستور وی مقرر شد به صورت رایگان از تعدادی از بیلبوردهای تهران برای معرفی جاذبه‌های طبس استفاده شود.

به گفته وی بر اساس تفاهم نامه‌های منعقد شده با استان قدس رضوی با پرداخت همه هزینه‌های مورد نیاز، کار جا به جایی غسالخانه طبس به عنوان یکی از دغدغه‌های مردم انجام می‌شود.

برنامه ریزی برای تبدیل طبس به قطب پرورش شتر

وی تصریح کرد: همچنین با استفاده از ظرفیت‌های آستان قدس رضوی تلاش می‌شود تا طبس به قطب پرورش شتر کشور تبدیل شود که انجام این کار اتفاق بزرگی است.

وی با اشاره به قول‌های داده شده در خصوص پی گیری مسائل مربوط به راه آهن شرق کشور گفت: برای رفع مشکلات حوزه بهداشت و درمان و مسائل کارگری موجود در این شهر پی گیری های خوبی در استان و تهران انجام شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر طبس بیان داشت: اقدام برای خرید ماشین آلات جدید مورد نیاز شهرداری سبب ایجاد تحول وسیعی در این خصوص خواهد شد.

عراقی با اشاره به اینکه طبس قطب گردشگری است، افزود: باغ گلشن به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر طبس در گذشته فراموش شده بود که اگر احیا نمی‌شد، در آینده شاهد نابودی آن بودیم.

وی ادامه داد: در این ارتباط دیدارهای با وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و معاون گردشگری در تهران انجام شد تا با انجام اقداماتی در باغ گلشن مشکلات موجود در آن رفع شود که این دیدارها زمینه مناسب برای بهسازی این باغ را فراهم کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.