معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: در تعطیلات نوروز امسال حضور پررنگ زائران داخلی را بیش از زائران خارچی انتظار داریم.

پیش بینی حضور پررنگ زائران داخلی بیش از زائران خارجی انتظار در مشهد

به گزارش قدس خراسان،حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد اظهار کرد: در ایام تعطیلات نوروز به صورت طبیعی آمار زائران غیرایرانی بالا نیست و باتوجه به تقارن ماه مبارک رمضان نیز با این تعطیلات پیش بینی داریم حضور زائران ایرانی بسیار پررنگ‌تر از خارجی باشد.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته ایام تعطیلات نوروز، بالاترین آمار ورودی زائر به مشهد تا ۹ میلیون نفر ثبت شده است و کمترین میزان مربوط به سال‌های شیوع ویروس کرونا با ۲ تا ۳ میلیون نفر است، اظهار کرد: بنابراین به طور متوسط میزان حضور زائران در مشهد مقدس بین ۶ تا ۸ میلیون نفر بوده است که امسال پایه خدمات را برای حداقل ۹ میلیون نفر در نظر گرفته ایم.

وی تاکید کرد: اگر جریان آب و هوایی با ما همراهی کند و سرمای هوا را در ایام تعطیلات نداشته باشیم، امسال بیش ازسال‌های گذشته آمادگی میزبانی را داریم.

معاون استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه ورود به ماه مبارک رمضان در آمار ورود زائران تاثیر خواهد گذاشت، گفت: براساس پیش بینی انجام شده طی روزهای نخست فروردین ماه سال آینده شاهد تراکم بالای حضور زائران هستیم.

وی ادامه داد: ظرفیت اقامتی امسال در بخش‌های رسمی، موقت و اضطراری تا بیش از ۶۵۰ هزار نفر شب افزوده شده است و از این حیث آمادگی کامل راداریم.

حجت الاسلام گنابادی نژاد بیان کرد: امسال بر روی دو موضوع اطلاع رسانی حداکثری به آحاد زائران و مجاوران در کم و کیف خدمات و نیز تقویت نظارت مردمی تاکید ویژه داریم و بر این اساس همکاری مردم را در روند ارائه خدمات بسیار مهم در جهت ارتقای کمی و کیفی این خدمات و رفع نواقص احتمالی می‌دانیم.

منبع: شهرآرا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.