اولین همایش ملی مطالعات بنیادین علمی در دو حوزه حقوقی - فقهی و فنی - مهندسی در مشهد برگزار شد.

برگزاری گردهمایی چهره‌های شاخص علمی کشور در مشهد

در این کنفرانس آخرین تحولات علمی کشور در زمینه‌های مهندسی و حقوقی بررسی شد. همچنین از دو کتاب درسنامه دکتر احمد حاجی ده آبادی با موضوع جرایم علیه اشخاص و قواعد فقه جزایی رونمایی شد تا پس از این بعنوان یک منبع علمی مورد تایید در دانشگاه‌های کشور تدریس شود.

این همایش از مهرماه ۱۴۰۱ شروع به فعالیت کرد و محققین و پژوهشگران علمی از آبان لغایت اسفند ماه امسال، فرصت ارسال مقالات‌شان را داشتند. پیش از سخنرانی اساتید مدعو کلیدی، مقالات برتر بصورت اختصاصی برای داوطلبین هرگروه به صورت حضوری ارائه گردید.

محمدرضا حایری‌زاده دبیر علمی همایش ملی حقوق در خصوص کیفیت این برنامه گفت: در این همایش ۱۶۰ مقاله با رویکرد حقوق و فقه مورد بررسی قرار گرفت و انصافا کارهای ارائه شده از لحاظ محتوای علمی بسیار قوی بود. وی در ادامه افزود: پس از پایان مهلت ارسال مقالات، داوری علمی توسط اساتید و داوران گروه‌های فوق صورت گرفت و مقالات برتر پذیرفته شدند.

حایری در پایان گفت: میهمانان ویژه و سخنران کلیدی همایش حقوق و فقه، دکتر احمد حاجی ده آبادی استاد تمام دانشگاه تهران و عباس شیخ الاسلام دانشیار دانشگاه آزاد اسلامی مشهد بودند که با حضور آنان آخرین تحولات علمی در خصوص زمینه‌های مذکور مورد بحث قرار گرفت.

دکترعلی کارساز، دبیر علمی همایش فنی مهندسی نیز در پایان این گردهمایی گفت: در همایش فنی مهندسی، تعداد ۱۰۰ مقاله واصله به همایش، با رویکرد موضوعات فنی مهندسی (برق، مکانیک، کامپیوتر، عمران و معماری) مورد بررسی و داوری قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: میهمانان ویژه و سخنران کلیدی همایش فنی مهندسی، دکتر علی خاکی صدیق از دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با موضوع "اخلاق پژوهشی آموزشی در مهندسی" و دکتر محسن زردادی، متخصص شرکت تراسنس کانادا با موضوع" تاثیر هوش مصنوعی بر زندگی ما" بودند.

منبع: شهرآرا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.