زیان مالی شرکت‌های پروازی داخلی آمریکا، سبب شده شرکت‌های پروازی از کنگره بخواهند وضع ممنوعیت پروازی بر شرکت‌های رقیب خارجی را نیز تصویب کنند.

خط و نشان جدید آمریکا علیه مسکو/ منع پروازهای خارجی بر فراز روسیه

 در تداوم اعمال محدودیت‌های یک‌جانبه آمریکا علیه روسیه، شماری از شرکت‌های خطوط هواپیمایی آمریکا از مجلس نمایندگان کنگره این کشور درخواست کردند تا از پرواز خطوط هواپیمایی سایر شرکت‌های خارجی رقیب آمریکا از فراز آسمان روسیه نیز ممانعت کنند.

در همین ارتباط، نیویورک تایمز با اشاره به خسارت شرکت‌های پروازی آمریکایی از ممنوعیت پرواز بر فراز روسیه نوشت: به علت در دسترس نبودن مسیرهای قطبی برای پرواز هواپیماهای مسافری، شرکت‌های هواپیمایی آمریکا ناچار به تغییر خطوط پروازی خود از مسیر پروازی بر فراز اقیانوس آرام شده‌اند. این مسئله باعث خسارت و زیان مالی شرکت‌های پروازی آمریکایی و طولانی شدن پرواز شده است.

در ادامه رقابت میان روسیه و آمریکا بر سر جنگ اوکراین، روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد: شرکت‌های پروازی آمریکا خواستار اعمال همین محدودیت‌ها بر سایر شرکت‌های هواپیمایی خارجی رقیب نیز شده‌اند تا محدودیت پروازی بر فراز روسیه را تکمیل و از زیان یک‌جانبه شرکت‌های آمریکایی در جریان تحریم خطوط پروازی روسیه توسط آمریکا ممانعت شود.

به نوشته نیویورک تایمز این تغییر جهت پروازی هواپیماها همزمان با محدودیت پروازی بر فراز روسیه موجب شده است از شمار مسافران و حمل‌ونقل کالاها کاسته شود و به تعویق زمان حرکت ده‌ها برنامه پرواز و اختلال در سامانه جدول پروازی مسافران عازم به بمبئی، سئول، و سایر شهرهای جهان بیانجامد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.