سخنگوی طرح نوروزی هلال‌احمر، ‌با اشاره به آغاز طرح ملی امداد و نجات نوروز ۱۴۰۲ از امدادرسانی به بیش از ۹ هزار نفر، در چهار روز گذشته خبر داد.

امدادرسانی به بیش از ۹ هزار نفر در طرح نوروزی ۱۴۰۲

 وحید سلیمی سخنگوی طرح نوروزی هلال‌احمر، در خصوص خدمات ارائه شده به شهروندان در قالب این طرح از روز ۲۴ اسفندماه تا صبح روز ۲۷ اسفندماه، گفت: در مجموع ۵۶۰ عملیات و خدمت در چهار روز گذشته انجام شد که ۳۱۵ مورد جاده‌ای، ۱۴ عملیات در خصوص حبوادث جوی، ۶ عملیات در محیط‌های آبی و ۱۴ عملیات نجات کوهستان نیز انجام شده است.

وی افزود: در این عملیات‌ها به ۹۳۰۱ نفر امدادرسانی شده و برای ۱۶۴ نفر از شهروندان نجات داده شده نیز اسکان اضطراری فراهم شده است. علاوه بر این ۲۲۰ نفر از مجروحین توسط ناوگان هلال احمر به مراکز درمانی منتقل شدند.

سلیمی عنوان کرد: ۲۳۵۳ نفر از مصدومین سوانح مختلف نیز در محل درمان شده و ۲۶ نفر از گرفتارشدگان نیز به مناطق امن منتقل شده اند.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر ادامه داد: ۵۷ عملیات نجات فنی در این بازه زمانی در سطح کشور برای نجات متاثرین از تصادف انجام شده که منجر به نجات ۶۸ نفر شده است.

لازم به ذکر است بیشتر امدادرسانی در چهار روز گذشته به ترتیب در استان‌های خوزستان، مازندران و اصفهان با انجام به ترتیب، ۶۸، ۶۳ و ۵۶ عملیات بوده است.

همچنین در پایگاه‌های جمعیت هلال احمر سلامت مسافرین مورد توجه جدی قرار می‌گیرد و بر همین اساس ۳۰۸۵ تست فشارخون و قند نیز انجام شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.