دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور گفت: ۱۷۶ نفر طی مدت چهار روز از آغاز طرح نوروزی تاکنون در جاده های کشور بر اثر تصادفات با کمال تاسف جان باخته اند که بیشترین آن مربوط به استان خراسان رضوی بوده است.

تصادفات جاده ای در سطح کشور جان ۱۷۶ نفر را گرفت

به گزارش قدس خراسان، پوریا محمدیان یزدی روز یکشنبه در نشست شورای راهبردی پیشگیری از تصادفات جاده ای استان خراسان رضوی اظهار کرد: این در حالی است که از ۲۳ اسفندماه ۲۷ اسفندماه چهار هزار و ۱۱۶ نفر بر اثر تصادفات جاده ای در کشور مجروح و مصدوم شده اند.

دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور ادامه داد: در حال حاضر ۸۰ درصد حجم سفرهای ثبت شده به سمت استان های مازندران و گیلان است و هنوز حجم عبور و مرور جاده ای خراسان رضوی شاهد افزایش بسیار نیست ولی آمار تلفات جاده ای بسیاری دارد.

وی اظهار کرد: بیش از هشت هزار محور دارای حوادث ترافیکی در سطح کشور مورد شناسایی قرار گرفته است که بخش قابل توجهی از آن در استان خراسان رضوی قرار دارد و باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

محمدیان یزدی گفت: محورهای پر تردد کشور احصا شده و از استانداران نیز خواسته شده است تا نسبت به این موضوع توجه لازم را داشته باشند و لازم است تا فرمانداران و شهرداران، شهرهای میهمان پذیر نقش فعالی در تشکیل جلسات روزانه برای هماهنگی و اطلاع رسانی داشته باشند.

دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور ضمن درخواست برای اعمال قانون نسبت به رانندگان منجر به تخلفات حادثه ساز توسط پلیس افزود: براساس آمار در نوروز ۸۰ درصد تلفات در محورهای برون شهری و ۲۰ درصد آن در سطح شهر رخ می‌دهد بر همین اساس باید توجه به معابر برون شهری را تقویت کرد.

ثبت ۶۴ هزار تخلف ترافیکی در خراسان رضوی

فرمانده انتظامی خراسان رضوی نیز گفت: ۶۴ هزار تخلف ترافیکی در سطح این استان از ۲۴ اسفندماه و همزمان با آغاز طرح نوروزی تا ساعت ۲۴ روز گذشته به ثبت رسیده است.

سردار محمدکاظم تقوی افزود: شرایط استراحت مسافران در برخی مسیرهای جاده ای فراهم نیست و به همین دلیل حضور پلیس در جاده های استان همراه با پوشش گسترده باید منجر به ایجاد امنیت و کاهش حوادث جاده ای شود.

وی با اشاره به افزایش رخدادهای جاده ای طی روز گذشته ادامه داد: پاسگاه ها و حوزه های انتظامی از تمامی ظرفیت خود برای کاهش حوادث بهره گیرند تا میزان خسارات جانی و مالی زائران و مسافران کاهش چشمگیری یابد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی نیز گفت: با توجه به اینکه پهنه استان گسترده است باید با کمک فرمانداران، برنامه ای برای محورهای روستایی و مسیرهای تفرج گاهی استان، فراهم و اجرایی شود.

خراسان رضوی رتبه نخست تلفات جاده ای

جواد خدایی افزود: در طول سال گذشته تلاش‌های وافری برای کاهش تلفات نوروزی برنامه ریزی شد ولی متاسفانه نتیجه این اقدامات هنوز تاثیر مثبت خود را نشان نداده است و استان خراسان نسبت به سایر استان‌های کشور دارای رتبه نخست تلفات جاده‌ای منجر به فوت است.

وی ادامه داد: این در حالی است که بسیاری از این تلفات در محورهای فرعی و روستایی استان خراسان رضوی رخ می دهد و باید برنامه ویژه ای با تغییر و تصحیح برنامه‌ها که منجر به ایمنی مسافران است، در نظر گرفته شود.

افزایش ۱۴۰ درصدی تصادفات ثبت شده در خراسان رضوی

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان رضوی نیز اظهار کرد: از ۲۴ اسفندماه تاکنون شاهد افزایش ۲۳ درصدی حجم ورودی به شهر مشهد هستیم و این در حالی است که تخلفات ثبت شده نیز در این مدت ۳۰ درصد افزایش داشته است.

جعفر شهامت افزود: عدم توجه به جلو و انحراف به چپ از مهمترین علل حوادث بوده است و از سوی دیگر بیشترین زمان تصادفات نیز بین ساعت ۱۲ تا ۱۴ و ۲۲ تا ۲۴ به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه تصادفات ثبت شده در خراسان رضوی نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارای افزایش ۱۴۰ درصدی است، گفت: سال گذشته و در این بازه زمانی پنج نفر در تلفات جاده ای از بین ما رفتند ولی متاسفانه اکنون این رقم به ۱۲ نفر رسیده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان رضوی ادامه داد: متاسفانه افزایش تصادف منجر به فوت در محورهای فرعی و روستایی استان از آغاز طرح نوروزی افزایش پیدا کرده است که برای حل این چالش، باید اقدامات موثری برنامه ریزی شود.

ورود بیش از ۲ میلیون و ۳۳۰ هزار نفر از مسیر جاده های به شهر مشهد 

رییس پلیس راه خراسان رضوی هم افزود: بر اساس آمارهای ثبت شده تا ساعت ۲۴ روز گذشته بیش از ۲ میلیون و ۳۳۰ هزار نفر از مسیر جاده های به شهر مشهد وارد شده اند.

سرهنگ حسین میش مست ادامه داد: گشت های مشترک و تلفیقی با استفاده از نیروهای بسیج و فرمانداران شهرستانهای استان برنامه‌ریزی شده است ‌که امیدواریم در روزهای آینده تعداد این گشت ها به حداکثر خود برسد تا کمکی به نیروهای پلیس راه در تامین امنیت جانی مردم شود.

وی گفت: برپایی ایستگاه های خدمات سفر در جاده ها منجر به ترغیب توقف مسافران به استراحت کوتاه می شود و بدین طریق شاهد کاهش تصادفات رانندگی در جاده های استان خواهیم بود.

این مقام مسوول اظهار کرد: تعداد ۴۸ نقطه پر تصادف پارسال در خراسان رضوی مورد شناسایی قرار گرفت که با اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریال ۱۰ نقطه از این میزان تاکنون ایمن سازی شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.