معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: سال گذشته ۳۰ هزار نفر در روستای محروم استان با اعزام تیم های پزشکی از خدمات بهداشتی و درمانی رایگان بهره‌مند شدند.

پارسال ۳۰ هزار نفر در خراسان‌شمالی از خدمات رایگان پزشکی بهره‌مند شدند

دکتر سیداحیا سیدی اظهار کرد: ۳۰ تیم جهادی پزشکی در سال گذشته به ۳۰ روستای کم برخوردار اعزام و خدمات پزشکی رایگان ارایه کردند.

به گفته وی؛ به طور میانگین در هر اردوی جهادی پزشکی ۵۰۰ نفر خدمات درمانی رایگان دریافت کردند.

سیدی افزود: در هر یک از این تیم ها؛ پزشک عمومی، دندانپزشک، ماما و کارشناس بهداشت خانواده حضور داشتند و خدمات پزشکی، مامایی و دارویی رایگان را به اهالی این روستاها ارائه دادند.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در هر اردو به صورت میانگین ۱۵۰ نفر توسط پزشک عمومی، ۱۵۰ نفر توسط دندانپزشک، ۴۵ نفر توسط متخصص داخلی ویزیت می شدند و ۱۲۰ دانش آموز خدمات پایش سلامت دریافت می کردند.

وی تصریح کرد: همچنین جدای از این خدمات، داروهای مورد نیاز روستاییان استان نیز به صورت رایگان تهیه و تحویل شد.

سیدی با اشاره به فعالیت سه اردوی جهادی علوم پزشکی در خراسان شمالی، گفت: اینک نیز مناطق روستایی محروم استان با توجه به اولویت در حال شناسایی برای ارایه خدمات پزشکی رایگان است.

اکنون پنج هزار نفر در حوزه سلامت خراسان شمالی خدمت رسانی می کنند و در این استان، ۳۶۰ پزشک عمومی و ۲۵۰ پزشک متخصص فعالیت دارند.

خراسان شمالی در شمالشرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.