رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به دستگیری جوان ۳۲ ساله خاشی به دلیل مزاحمت تلفنی برای اورژانس گفت:بیش‌از ۵۱ هزار مزاحمت تلفنی در سال ۱۴۰۱ برای اورژانس ۱۱۵ این دانشگاه به وقوع پیوسته است.

۵۱ هزار مزاحمت تلفنی برای اورژانس زاهدان/مزاحم تلفنی بازداشت شد

به گزارش قدس آنلاین، فریبرز راشدی اظهارداشت: جوان ۳۲ ساله ساکن شهرستان خاش که برای اورژانس ایجاد مزاحمت می‌کرد با حکم مقامات قضایی به سه ماه حبس محکوم شد.

وی ادامه داد: این جوان با ایجاد مزاحمت تلفنی برای اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و با دادن گزارش کذب وقوع تصادف علاوه‌بر اشغال کردن خطوط اورژانس ۱۱۵، سبب اعزام چندین دستگاه آمبولانس در مسیرها و محل‌های مختلف و به خطر افتادن جان امدادخواهانی که منتظر کمک اورژانس هستند شده بود.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با پیگیری‌های همکاران ما در اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه، پس از ارائه مستندات و گزارشات و طرح شکایت، متهم به مراجع قضایی احضار و به سه ماه حبس محکوم شد.

وی ایجاد مزاحمت تلفنی و ارائه گزارش نادرست به اورژانس ۱۱۵ را یک اقدام غیر انسانی دانست که به هیچ عنوان با فرهنگ مردم سیستان و بلوچستان سازگاری ندارد.

راشدی با بیان اینکه نیروهای اورژانس در سخت ترین شرایط در سریع ترین زمان ممکن، بر بالین مجروحین و بیماران حاضر می شوند و ناجی جان آنان هستند گفت: ایجاد مزاحمت تلفنی برای اورژانس ۱۱۵ ممکن است سبب به خطر افتادن جان امدادخواهانی که منتظر کمک اورژانس هستند شود و در واقع تضیعع حقوق سایر افراد است.

وی گفت: بیش‌از ۵۱ هزار مزاحمت تلفنی در سال ۱۴۰۱ برای اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به وقوع پیوسته که عمده این مزاحمت ها توسط نوجوانان و جوانان صورت گرفته است.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان اینکه ۱۵ درصد تماس ها با اورژانس در سال ۱۴۰۱ مزاحمت تلفنی بوده است افزود: در سال ۱۴۰۱ در مجموع بیش‌از ۳۲۳ هزار تماس با مرکز اورژانس این دانشگاه گرفته شده که بیش‌از ۵۱ هزار تماس مزاحمت بوده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.