مدیر کل راه آهن خراسان رضوی گفت:٧١درصد ظرفیت راه آهن کشور مربوط به استان خراسان رضوی است و روزانه ۴٠هزار نفر در راه آهن مشهد جابجا می شوند. 

جابجایی روزانه ۴٠هزار نفر از راه آهن مشهد/ ۷۱ درصد زائران نوروزی با خودرو شخصی به مشهد سفر کردند

به گزارش قدس خراسان، در سومین نشست خبری قرارگاه عملیاتی مرکزی زائران استان که بعداز ظهر امروز دوم فروردین ١۴٠٢ در پایانه مسافر بری امام رضا(ع) برگزار شد، مصطفی نصیری گفت: از تاریخ ٢٣اسفند ماه تا ١۵فروردین ١۴٠٢روزانه ٨۴رام قطار از راه آهن مشهد به ٢٧شهر با ظرفیت روزانه ۴٠هزار نفر مسافر ورودی و خروجی پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: با توجه به درخواست زیاد سفر به مقصد مشهد ٧١درصد قطارهای برون شهری راه آهن جمهوری اسلامی ایران در این محور برنامه ریزی شده است.

مدیر کل راه آهن خراسان رضوی افزود: در سال ١۴٠١ با جابجایی ١۵میلیون مسافر رکورد جدیدی در جابجایی مسافر داشته ایم.

نصیری عنوان کرد: از مجموعه ۶٨٠قطار برنامه ریزی شده قطارهای مسافربری ٢٠دقیقه تاخیر در یک قطار داشته ایم. 

۷۱ درصد زائران با وسیله حمل و نقل شخصی به مشهد سفر کردند

در ادامه این نشست خبری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده های خراسان رضوی تصریح کرد: آمار تصادفات استان به نسبت بالاست و ٧٠تا ٨٠درصد تصادفات مربوط به غیر زائران و هم استانی ها است و بحث جدی و دغدغه اصلی ما در ایمنی جاده ای مطرح می شود.

جعفر شهامت در ادامه عنوان کرد: در  ٢٨ اسفند جلسه ای به ریاست استاندار خراسان رضوی با حضور فرمانداران شهرستانهای استان تشکیل شد که وظایفی برای بخشداران و دهیاران از جمله نصب بنر، همکاری در گشت های جاده ای در راستای افزایش ایمنی مسیرهای جانبی و فرعی برای کاهش تصادفات تعریف شد.

وی افزود:  مبنای شروع بحث آمار ١۵اسفند به دلیل تقارن با نیمه شعبان است  که ٨۵درصد از زائران در مسیرهای جاده ای جابجا شده اند که ٧١درصد از زائران و مسافران با وسیله نقلیه جاده ای شخصی و ١۴درصد با حمل و نقل جاده ای عمومی به مشهد سفر کرده اند و ١٠درصد از مسافران با خطوط ریلی و ۵درصد با خطوط هوایی در همین مدت مسافرت کرده اند.

شهامت با اشاره به پیک های خروجی گذشته تصریح کرد: آمار پیک خروجی امروز دوم فروردین با توجه به آغاز بازگشت مسافران جایگزین آمار پیک خروجی قبلی در ٢۶اسفند ماه خواهد شد.

پلاک‌های تهران بیشترین پلاکهای ورودی به خراسان رضوی 

وی با بیان نحوه جمع آوری اطلاعات ماشین های ورودی به استان خاطر نشان کرد: براساس اطلاعات دستگاه های پلاک شمار، ٧٠درصد پلاک ها مربوط به پلاک های استانی و ٣٠درصد مربوط به پلاک های غیر استانی بوده است که استان تهران با ٩/۶درصد، خراسان جنوبی ٢/٢درصد، خراسان شمالی ٢درصد و اصفهان ٢/١درصد آمار ثبت شده در  تردد جاده ای استان را داشته اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده های خراسان رضوی گفت:اوج ورودی مسافر مربوط به ٢٩اسفند است که براساس عملکرد کشوری از ٢۴تا اول فروردین به لحاظ حجم جابجایی حمل و نقل عمومی مربوط به استان خراسان رضوی است و این جابجایی از استان های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی، تهران، اصفهان و مازندران بوده که بیشترین ورود مسافر از طریق حمل و نقل جاده ای عمومی رخ داده است. 

محور مشهد چناران پرترددترین محور خراسان رضوی 

شهامت تصریح کرد: آمارها نشان می دهد به لحاظ ماندگاری پلاک های خارج استان ٣٧درصد بیشتر از یک روز در داخل استان ماندگار بوده اند و بیشترین تردد در محورهای استان محور چناران مشهد و مشهد چناران بوده  است. 

وی افزود: به لحاظ افزایش ترافیک جاده های ورودی برای وسیله های شخصی جاده قوچان فاروج ۵٣درصد،سبزوار ٢۶درصد،جنوب استان ٣درصد و شرق استان ١درصد از تاریخ ٢۴اسفند تا اول فروردین بوده است که در مجموع رشد ٢٣درصدی در این زمینه داشته ایم. 

شهامت عنوان کرد: برای بازگشت زائران خصوصا در شرایط بارش باران که ۶٠تا ٧٠درصد محورهای استان را در برگرفته است کاهش سرعت ۱۰ کیلومتر مصوب کمیسیون ایمنی استان به رانندگان توصیه می شود.

وی در پایان گفت: بیشترین ساعت ثبت تخلفات با ساعات اوج تصادفات یعنی بین ساعت ١١تا١٣ و ١۶تا١٩اتفاق می افتد که لازم است رانندگان دقت لازم را داشته باشند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.