وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن با اشاره به اینکه تداوم محاصره بنادر یمن قابل قبول نیست به متجاوزان به شدت هشدار داد.

صبرمان در حال لبریز شدن است/ معادله بندر در برابر بندر در راه است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روسیاالیوم، محمد العاطفی وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن اعلام کرد: صبرمان در حال پایان یافتن است و ناچار خواهیم شد معادله بندر در برابر بندر را در پیش بگیریم.

وی با بیان اینکه وضعیت کنونی نه جنگ نه صلح زیاد به طول نخواهد انجامید، افزود: ما مواضع ناقص و در تنگنا قرار دادن اقتصاد یمن را نخواهیم پذیرفت لذا این توصیه را تکرار می‌کنیم که تداوم محاصره بنادرمان مورد پذیرش ما نیست.

این مقام ارشد نظامی یمنی اعلام کرد: نیروهای مسلح یمن ناچار هستند در صورت لزوم برای پایان دادن به محاصره کنونی، معادله بندر در برابر بندر را در پیش بگیرند.

وزیر دفاع یمن ضمن هشدار درباره ادامه وضعیت نه جنگ و نه صلح، گفت: صبرمان در حال لبریز شدن است و در صورتی که کشورهای متجاوز به این روند خود ادامه دهند، باید منتظر واکنش دردناک و کوبنده ما باشند. صنعاء موافق صلح کامل و عادلانه است اما طرف مقابل رویکرد فریبکارانه و مواضع دوگانه در پیش گرفته است.

لازم به ذکر است که مقامات دولت نجات ملی یمن همواره اعلام کرده اند که ادامه این وضعیت را برنمی تابند.

پیش از این هم محمد عبدالکریم الغماری رئیس ستاد مشترک ارتش دولت نجات ملی یمن در سخنانی شدیداللحن علیه ائتلاف متجاوز از متجاوزان خواست که هر چه سریع‌تر خاک این کشور را ترک کنند.

وی با اشاره به هشدار عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن علیه متجاوزان، خواسته ملت یمن را خروج متجاوزان از اراضی یمن دانست.

الغماری افزود: نیروهای مسلح در اوج آمادگی قرار دارند و شرایط آنها به مراتب بهتر از هر زمان دیگری برای اجرایی کردن گزینه مورد نیاز هر مرحله‌ای است.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.