محمدرضا سنگری نویسنده، شاعر و پژوهشگر ادبیات با بیان اینکه شهیدپورموسوی در خلوت خویش بسیار با امام زمان(عج) انس داشت، گفت: شهید عارف سید رضا پورموسوی از دنیا دل کنده بود.

روایت محمدرضا سنگری از شهید سیدرضا پورموسوی/ شهید عارفی که با امام زمان (عج) صحبت می کرد

به گزارش قدس آنلاین، شامگاه روز گذشته مراسم گرامیداشت سی و پنجمین سالروز شهادت عارف واصل شهید سیدرضا پورموسوی با حضور پرشور عاشقان و دوستداران آن شهید والامقام در کنار مزار مطهر شهید واقع در گلزار شهدای بهشت علی(ع) دزفول برگزار شد.

محمدرضا سنگری نویسنده، شاعر و پژوهشگر ادبیات در این مراسم اظهار داشت: خاطرم است در منزل شهید پورموسوی تنها نشسته بودیم که موضوع بحث ما دل کندن از دنیا بود که در این باره من در محضر این شهید عالی قدر این بیت شعریَا أَهْلَ لَذَّاتِ اَلدُّنْیَا لاَ بَقَاءَ لَهَاإِنَّ اِغْتِرَاراً بِظِلٍّ زَائِلٍ حُمْقٌرا زمزمه کردم.

وی با اشاره به اینکه زمانی موضوع دل کندن از دنیا بین من و شهید پورموسوی مطرح شد به او گفته حال باید چیکار کنیم گفت: شهید پورموسوی گفتند سعی کنیم طمع امام زاده را بچشیم و به امام زاده‌ها سر بزنیم و خلوت گزینی داشته باشیم. این برنامه یکی از برنامه‌های شهید پورموسوی بود.

سنگری در ادامه با اشاره به سجایای اخلاقی عارف شهید سیدرضا پورموسوی گفت: ویژگی دیگری که شهید پورموسوی داشتند توسل این شهید والامقام به اباعبدالله حسین(ع) و امام زمان (عج)بود و بسیار تقید داشتند.

وی با بیان اینکه شهیدپورموسوی در خلوت خویش بسیار با امام زمان(عج) انس داشتند گفت: شهید پورموسوی از راه امیرالمومین(ع) با خواندن نهج‌البلاغه به امام زمان(عج) رسیدند.

سنگری با بیان اینکه عارف واصل شهید سیدرضا پورموسوی خط بسیار زیبایی داشت و بسیار هنرمند بود گفت: شهید پورموسوی بسیارهنرمند، خوش ذوق  بود. شهید پورموسوی بسیار به ظاهرش و آراستگی خودش اهمیت می‌داد به گونه‌ای که شال مشکی که همیشه برگردن داشت با یک ظرافت و زیبایی خاصی بر گردنش آویزان می‌کرد.

وی با بیان اینکه شهید عارف پورموسوی با ولی عصر صاحب الزمان(عج) صبحت می‌کرد گفت: شهید پورموسوی به مقامی رسیده بود که با صاحب الزمان(عج) هم صبحت شده بود.

سنگری با بیان اینکه یکی از توفیقات این شهیدعارف انتخاب آدم های برجسته ای بود که با آنها ارتباط بگیرد گفت: یکی از شخصیت های برجسته ای که شهید پورموسوی با او ارتباط داشت حاج ملا جواد تدین نژادبود.

به گزارش تسنیم، عارف و سالک شهید « سیدرضا پورموسوی » جوان 22 ساله ای که در سوم فروردین ماه 1367 در عملیات والفجر 10 آسمانی میشود  و دست نوشته هایی که از او به جا می ماند، پرده از اسراری عجیب و تکان دهنده برمی دارد.

«کتاب زلال» به قلم لیلا محمدی، روایت زمانه و زندگی شهید سیدرضا پور موسوی و سیر و سلوک معنوی او و ماجرای دیدارهای او با قطب عالم امکان مهدی (عج) است و حاوی نکات اعتقادی خاص و ناب برای نسل نوجوانان و جوان است.

روایت محمدرضا سنگری از شهید سیدرضا پورموسوی/ شهید عارفی که با امام زمان (عج) صحبت می کردروایت محمدرضا سنگری از شهید سیدرضا پورموسوی/ شهید عارفی که با امام زمان (عج) صحبت می کردروایت محمدرضا سنگری از شهید سیدرضا پورموسوی/ شهید عارفی که با امام زمان (عج) صحبت می کردروایت محمدرضا سنگری از شهید سیدرضا پورموسوی/ شهید عارفی که با امام زمان (عج) صحبت می کردروایت محمدرضا سنگری از شهید سیدرضا پورموسوی/ شهید عارفی که با امام زمان (عج) صحبت می کرد

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.