مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: از آغاز طرح نظارتی دامپزشکی در خراسان رضوی ۱۴۷ تن انواع فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی توقیف شده است.

۱۴۷ تن فرآورده خام دامی غیربهداشتی در خراسان رضوی توقیف شده است

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی، جواد اعلمی اظهار کرد: از آغاز طرح نظارتی دامپزشکی در استان با ۱۱۶ اکیپ و حضور ۲۳۲ نفر کارشناس، دو مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب و همچنین ۱۴۷ تن انواع فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی نیز توقیف شده است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی بیان کرد: با توجه به ضرورت تأمین سلامت و امنیت غذایی زائران و مجاوران امام رضا (ع) هیچگونه اغماضی در مورد متخلفان نشده و با افرادی که امنیت و سلامت غذایی جامعه را به مخاطره بیاندازند با همکاری دستگاه قضائی به شدت برخورد خواهیم کرد.

وی افزود: در این راستا از ۱۳ اسفندماه سال قبل طرح نظارتی دامپزشکی با ۱۱۶ اکیپ و حضور ۲۳۲ نفر کارشناس آغاز شد. میزان بازدیدهای گروهای نظارتی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی از ابتدای اجرای طرح تشدید نظارت بر تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی در ایام نوروز به بیش از ۱۴ هزار مورد است. همچنین دو مرکز متخلف پلمب و همچنین ۱۴۷ تن انواع فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی نیز توقیف شده است.

اعلمی بیان کرد: تمامی کشتارگاه‌های دام و طیور خراسان رضوی تحت نظارت کامل دامپزشکی بوده و مصرف کنندگان می‌توانند محصولات مراکز را با اطمینان کامل مصرف کنند؛ البته مصرف‌کنندگان باید بر نشان دامپزشکی، تاریخ تولید و انقضای محصول دقت کافی را داشته باشند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی با تاکید بر اهمیت گزارش‌های مردمی در کشف و ضبط موارد غیرمجاز و نیز ارتقای سطح بهداشت عمومی گفت: از تمام شهروندان درخواست می‌شود، در صورت مشاهده موارد یادشده و یا سایر تخلفات در عرضه فرآورده‌های خام دامی، مراتب را در مشهد، با شماره تلفن‌های ۳۷۲۵۰۰۲۵ و ۳۷۲۵۰۰۳۵ (شبکه دامپزشکی مشهد)، تلفن ۱۵۱۲ و یا با سامانه پیامک ۳۰۰۰۰۱۵۱۲ اطلاع رسانی کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.