رئیس پلیس راهور مشهد گفت: با توجه به اینکه پس از ۳ سال محدودیت‌های تردد به دلیل شیوع کرونا، امسال سفرهای نوروزی به مشهد مجدد آغاز شده آمار تصادفات نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

آمار تصادفات در مشهد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است

به گزارش قدس خراسان، سرهنگ عباس عابدینی اظهار کرد: با اتمام دور اول سفرهای نوروزی از ۲۷ اسفندماه سال گذشته تا پنجم فروردین ماه سال جاری براساس آمار مرفوک پلیس راهور، تعداد ۳ نفر از شهروندان براثر تصادفات درون شهری جان باختند که نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

رئیس پلیس راهور مشهد با اشاره به این مطلب که آمار پلیس راهور گزارشی است که در صحنه تصادف ثبت می‌شود و با آمار بیمارستان و پزشکی قانونی متفاوت است، افزود: در همین مدت ۳۰۳۶ فقره تصادف منجر به خسارت توسط پلیس راهور ثبت شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش داشته است.

وی در ادامه بیان کرد: همچنین ۲۷۱ فقره تصادفات منجر به جرحی اتفاق افتاده که ۲۹۵ نقر مجروح داشته است. در تصادفات منجر به جرح هم امسال با افزایش مواجه بوده‌ایم.

عابدینی با تاکید بر اعمال قانون رانندگان متخلف در ایام نوروز اظهار کرد: در این ایام دوربین‌های کنترلی و دوربین‌های ثبت تخلف نیز فعال است و خودرو با یک تخلف حادثه‌خیز علاوه بر اعمال قانون و درج نمره منفی در سوابق راننده، با نصب پرچم به صورت ساعتی توقیف می‌شود.

رئیس پلیس راهور مشهد با اعلام این خبر که پلیس راهور در تمامی معابر درون شهری و بزرگراه‌ها به صورت محسوس و نامحسوس استقرار دارد و به صورت ویژه در این ایام مشغول گشت زنی است، توضیح داد: رانندگانی که ٢ تخلف حادثه ساز را مرتکب شوند علاوه بر اعمال قانون و درج نمره منفی، به مدت٧٢ ساعت توقیف و راننده به کارگروه پیشگیری از تصادفات دادسرای مشهد معرفی می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.