رییس پلیس‌راه یزد گفت: از ابتدای تعطیلات نوروز ( ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۱ ) تاکنون تردد ۶۰ هزار خودرو با سرعت غیرمجاز در جاده‌های استان ثبت شده است که همه این خودروها غیربومی بودند.

تردد ۶۰ هزار خودرو با سرعت غیرمجاز در جاده‌های یزد

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ رحیم حاجی‌ ده‌آبادی با بیان اینکه خط قرمز پلیس راه در سال‌ جاری سرعت غیرمجاز دانست و از رانندگان خواست برای حفظ جان خود و دیگر هموطنان و داشتن سفری ایمن از هرگونه حرکات خطرآفرین پرهیز کنند.

وی رعایت سرعت مطمئن، استفاده نکردن از تلفن همراه، بستن کمربند ایمنی و نگرفتن سبقت بی‌جا را موجب پیشگیری از حوادث عنوان کرد و ادامه داد: در سال گذشته در حوادث ترافیکی استان ۲۲۲ نفر کشته و چهار هزار نفر مصدوم شدند و از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا امروز در این حوادث ۲ نفر کشته و ۷۶ نفر نیز مصدوم شدند.

تردد ۶۰ هزار خودرو با سرعت غیرمجاز در جاده‌های یزد

استان یزد ۶۸۱ کیلومتر بزرگراه، ۶۵۷ کیلومتر راه اصلی، ۹۸۰ کیلو متر راه فرعی، ۲هزار و ۲۵۰ کیلومتر راه روستایی دارد که از مجموع راه های آن هزار و ۲۶۷ کیلومتر، راه‌های شریانی و ملی است.

یزد در زمینه طول راه‌های شریانی رتبه ۱۰ کشوری را دارد، از لحاظ طول بزرگراه در جایگاه هشتم، طول راه اصلی در رتبه ۱۴ ،‌ طول راه های فرعی در جایگاه ۱۵ و طول راه روستایی رتبه ۲۲کشور را داراست.

روزانه بیش از ۴۰۰ هزار دستگاه خودرو در جاده های استان یزد تردد می کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.