مدیر روابط عمومی اداره کل انتقال خون خراسان رضوی در مورد وضعیت ذخایر خونی استان گفت: در حال حاضر وضعیت ذخایر خونی خراسان رضوی در وضعیت سبز قرار دارد.

ذخایر خونی خراسان رضوی فعلا در وضعیت سبزرنگ قرار دارد

به گزارش قدس خراسان، محمد شریف‌الحسینی اظهار کرد: منتها این وضعیت با تلاش‌های صورت گرفته در روزهای آخر سال پیش ایجاد شد. انتهای سال پیش تیم‌های سیار مختلفی از اداره کل انتقال خون استان به شهرستان‌ها سفر کردند و در کنار آن پویش انتقال خون نیز برگزار شد.

مدیر روابط عمومی اداره کل انتقال خون خراسان رضوی ادامه داد: سال جدید با فرا رسیدن نوروز و همچنین ایام ماه مبارک رمضان میزان مراجعات مردمی کاهش پیدا کرده که البته انتظار آن هم می‌رفت. به همین دلیل ذخایر خوبی جمع‌آوری شد. به طور کلی میزان مراجعات برای انتقال خون کاهش داشته، ولی فعلا ذخایر خونی در وضعیت سبز قرار دارد.

وی در مورد نحوه فعالیت پایگاه‌های انتقال خون در مشهد و استان نیز عنوان کرد: پایگاه‌های انتقال خون هم صبح‌ها و هم شب‌ها فعال است. همچنین پایگاه‌های انتقال خون امام رضا (ع) و شهید سلیمانی هر روز از ساعت ۷.۴۵ تا ۱۳ فعال است. پایگاه امام رضا (ع) روزهای تعطیل نیز طی ساعات ۸.۳۰ تا ۱۳ فعال است.

شریف‌الحسینی بیان کرد: از زائرانی که به مشهد آمده‌اند، تقاضا می‌شود ما را در تامین خون همراهی کنند، چون نیاز به خون برای بیمارانی که مصرف‌کننده دائم آن هستند، همواره لازم است. باید توجه داشت تعداد تصادفات و حوادث در ایام نوروز بیشتر می‌شود. همچنین زوار حضرت رضا (ع) که به شکل میلیونی آمده‌اند، بعضا نیازمند اقدامات درمانی هستند که این موضوع نیز به نیاز استان اضافه می‌شود. در نتیجه خراسان رضوی شرایط خاصی را پشت سر می‌گذارد.

منبع: شهرآرا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.