پس از حضور بی سابقه ۲۵۰ هزار نمازگزار فلسطینی در دومین جمعه ماه رمضان در مسجدالاقصی، روزنامه هاآرتص جمعه سوم ماه رمضان را آزمونی مهم و حقیقی برای دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی دانست.

سرویس‌های امنیتی اسرائیل نگران وقایع سومین جمعه ماه رمضان هستند

به گزارش قدس آنلاین، آموس هرئیل تحلیلگر نظامی روزنامه هاآرتص عنوان کرد که سومین جمعه ماه رمضان با جشن و مراسم‌های یهودیان به مناسبت عید پسح مصادف شده است از همین رو، می‌توان آزمونی جدی و مهم برای دستگاه‌های امنیتی اسرائیل باشد که از ابتدای ماه رمضان جهت مقابله با هرگونه حادثه و رخدادی به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

هرئیل اشاره کرد که نهادهای امنیتی اسرائیلی خود را برای تشدید تنش و درگیری‌ها در اراضی اشغالی در ماه رمضان آماده کرده بودند اما هفته اول آن در کرانه باختری تقریبا با آرامش سپری شد و این مسئله بر اوضاع حاکم بر مسجد الاقصی و شهر قدس نیز تاثیرگذار بود.

وی تاکید کرد که برای اکثریت فلسطینیان حفظ آرامش اوضاع تا عید فطر در اولویت قرار دارد.

این تحلیلگر صهیونیست در ادامه نسبت به تعرض ایتمار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی به مناسبت عید یهودی پسح به شدت هشدار داده است.

آموس هرئیل تصریح کرد که بن گویر نمی‌تواند این عید را بدون سر و صدا و جنجال پشت سر بگذارد.

گفتنی است روز گذشته دومین نماز جمعه ماه مبارک رمضان در مسجدالاقصی دستکم با حضور ۲۵۰ هزار نمازگزار فلسطینی برگزار شد، امری که محافل صهیونیستی را دچار وحشت و ترس کرده است.

گروه های فلسطینی این رخداد را نشانه ای از پیروزی حتمی ملت فلسطین بر اشغالگران دانسته و تاکید کردند که تلاش ها و توطئه های چند دهه اخیر رژیم صهیونیستی برای جداسازی قدس شریف از فلسطین در جنگ هویتی قدس و مسجدالاقصی همگی شکست خورده اند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.