نزدیک به ۱۴۰۰ تن از نگهبانان فرودگاه هیترو لندن دست از کار کشیده اند و بسیاری از پروازهای ورودی و خروجی لغو شده است.

آغاز اعتصاب ۱۰ روزه‌ی کارکنان بخش امنیتی فرودگاه هیترو لندن

به گزارش قدس آنلاین؛ خبرنگار شبکه‌ی تلویزیونی پرس تی وی در لندن از آغاز اعتصاب ۱۰ روزه‌ی کارکنان بخش امنیت فرودگاه هیترو خبر داد و افزود نزدیک به ۱۴۰۰ تن از نگهبانان فرودگاه دست از کار کشیده اند و بسیاری از پروازهای ورودی و خروجی لغو شده است.
«خوب این هم تازه‌ترین نمونه از اعتصاب‌های بیشماری است که ظرف چند ماه گذشته در انگلیس اتفاق افتاده؛ فرودگاه هیترو یکی از بزرگترین - اگر نگوییم شلوغ‌ترین - فرودگاه‌های انگلیس است و بویژه برای لندن اهمیت بسیاری دارد، نه تنها در اقتصاد بلکه در جابجایی مسافران به داخل و خارج از کشور و بویژه در آستانه‌ی فرارسیدن تعطیلات عید پاک - تعطیلاتی که بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند به سفرهای خارجی بروند و روزهایی را با اعضای خانواده هایشان سپری کنند. انتظار می‌رفت این اقدام به اعتصاب به شکلی مسالمت آمیز حل و فصل شود چرا که پیش از آن که کارکنان فرودگاه دست از کار بکشند، گفتگوهایی جریان داشت.

بسیاری از صاحبنظران عقیده دارند که برای این مشکل راه حل وجود دارد، زیرا لغو پروازها و سرگردان ماندن مسافران در فرودگاه، پیامدهای مالی و انسانی فراوانی به همراه خواهد داشت. به نظر می‌رسد گفتگوها بی نتیجه پایان یافته و علت آن این است که پیشنهاد افزایش حقوق به کارکنان بخش امنیتی بسیار ناچیز بوده و آن‌ها نمی‌توانستند چنین چیزی را بپذیرند. اعتصاب نگهبانان و محافظان فرودگاه با اعتصاب کارکنان دفتر گذرنامه همزمان شده و هر دو مورد، پیامدهای گسترده‌ای به همراه داشته است. زیرا ترس و نگرانی به جان مردم آن منطقه خاص افتاده و ادامه‌ی نگرانی‌ها جبران ناپذیر خواهد بود. تصور می‌کنم در طول ۱۰ روز اعتصاب کارکنان دفتر گذرنامه، انتظار می‌رود بالغ بر یک میلیون درخواست در آن دفتر ثبت شود.

در نتیجه صف‌های طولانی در فرودگاه تشکیل خواهد شد و بسیاری از مردم، تعطیلات شان را بیهوده از دست خواهند داد؛ و این اقدام به نوعی برای همگان ثابت خواهد کرد که نگهبانان و کارکنان دفتر گذرنامه، چه مسئولیت مهمی برعهده دارند تا همه‌ی کارها به سادگی و روان انجام شود. البته باید منتظر ماند و دید چه پیش خواهد آمد، اما انتظار می‌رود در فاصله‌ی یک هفته یا بیشتر، اختلال بزرگی در خدمت رسانی فرودگاه به مردم پیش خواهد آمد و خشم و عصبانیت مسافران در بسیاری از روزنامه‌ها سرخط تازه‌ترین اخبار قرار خواهد گرفت و ناتوانی دولت در جلوگیری از بروز چنین اعتصاب هایی، بیش از پیش خودنمایی خواهد کرد.»

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.