در پی استعفای وزیر آموزش و پرورش و پذیرش آن از سوی رئیس جمهور «رضا مراد صحرایی» به عنوان سرپرست این وزارتخانه منصوب شد.

رئیس‌جمهور استعفای وزیر آموزش و پرورش را پذیرفت / صحرایی سرپرست وزارتخانه شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری : در پی استعفای یوسف نوری از وزارت آموزش و پرورش، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی با پذیرش این استعفا، رضا مراد صحرایی رئیس دانشگاه فرهنگیان را با حفظ سمت به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش انتخاب کرد.

صحرایی متولد ۱۳۵۵ و دکتری زبانشناسی از دانشگاه علامه طباطبایی و استاد تمام این دانشگاه است که از اردیبهشت سال گذشته به عنوان رئیس دانشگاه فرهنگیان انتخاب شد.

در هفته‌های اخیر تاخیر در پرداخت حقوق و دستمزد معلمان و فرهنگیان، انهم در روزهای منتهی به عید انتقادها و اعتراض‌های زیادی را به عملکرد مدیران آموزش و پرورش در پی داشت تا انجا که شخص رئیس جمهور دستور پیگیری و تعیین عوامل این اتفاق را صادر کرد.

در پی این دستور معاون اول رئیس جمهور وزارت آموزش و پرورش را مقصر این اتفاق اعلام کرد و شماری از مدیران و معاونین این وزارتخانه از جمله معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی، دفتر برنامه و بودجه و اداره کل مالی، به دلیل آنچه  قصور منجر به تاخیر و نحوه پرداخت به موقع حقوق اسفندماه فرهنگیان عنوان شد از سمت خود عزل شدند. با این حال به نظر می‌رسد این اتفاق هم نتوانستمانع از حذف و کنار رفتن یوسف نوری از کابینه شود. علی رغم اینکه او در دوره صدارتش یکی از مهمترین برنامه های تحولی این حوزه یعنی طرح رتبه بندی معلمان را هرچند با کاستی‌ها و مشکلاتی که داشت پس از یک دهه تاخیر اجرا کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.