رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سبزوار گفت: ۴۴ هزار و ۱۴۰ زائرو گردشگر نوروز امسال از مجموعه‌های فرهنگی، تاریخی و اماکن مذهبی این شهرستان دیدن کردند.

بازدید ۴۴ هزار گردشگر از آثار تاریخی سبزوار

به گزارش قدس خراسان، حسنعلی حبیب‌پور اظهار کرد: بر مبنای اطلاعات ثبت شده، در این مدت بیشترین بازدیدها از اماکن مذهبی دارای ارزش تاریخی و سایر مجموعه های تاریخی و فرهنگی شهرستان صورت گرفته است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سبزوار افزود: سبزوار در مسیر اصلی جاده تهران - مشهد قرار دارد و مهمترین گذر رفت و آمد زائران امام رضا(ع) است که بدین منظور ۱۳ ایستگاه برای خدمت به زائران و مسافران نوروزی در مبادی ورودی این شهرستان فعال شده بود.

اسکان بیش از ۲۸ هزار گردشگر نوروزی در سبزوار

حبیب پور گفت: ۲۸ هزار و ۶۰۰ زائر و گردشگر از ابتدای تعطیلات نوروزی تا ۱۴ فروردین ماه جاری در مراکز اقامتی این شهرستان اسکان گرفتند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سبزوار افزود: مکان‌های آماده شده ستاد اسکان، بقاع متبرکه، هتل‌ها، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، مهمان‌سراها و مهمان‌پذیرها از اماکنی بود که زائران و مسافران نوروزی در سبزوار در آن اقامت گزیدند.

وی گفت: برای نوروز ستاد خدمات سفر شهرستان با ۱۰ کمیته اجرایی تشکیل شد و تمامی دستگاه‌های خدماتی، امدادی، انتظامی و فرهنگی برای پذیرایی از زائران و تسهیل سفر در شهرستان سبزوار آماده شدند.

حبیب پور تصریح کرد: برگزاری سه نمایشگاه صنایع دستی و تجهیز بیش از ۴۰ مرکز آموزشی برای اسکان از دیگر اقدامات انجام شده شهرستان در آستانه نوروز بود و تشدید بازرسی‌ از اماکن خدماتی در قالب گروه‌های نظارتی دستگاه‌های متولی در نوروز ۱۴۰۲ تدبیر شده بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.