وزیر ارتباطات بابیان اینکه عزم جدی داریم که تا پایان این دولت امر ساخت و پرتاب ماهواره در لایه لئو (مدار پائینی جوی) را تجاری کنیم، گفت: هدف ما این است که خدمات این‌چنینی را در گام اول در اختیار کشورهای همسایه و اسلامی قرار دهیم.

خیز ایران برای ارائه خدمات فضایی به کشورهای همسایه و اسلامی
عیس زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

آرش خلیل خانه: وزیر ارتباطات بابیان اینکه عزم جدی داریم که تا پایان این دولت امر ساخت و پرتاب ماهواره در لایه لئو (مدار پائینی جوی) را تجاری کنیم، گفت: هدف ما این است که خدمات این‌چنینی را در گام اول در اختیار کشورهای همسایه و اسلامی قرار دهیم.

به گزارش قدس آنلاین، عیسی زارع پور امروز در حیاط دولت و در جمع خبرنگاران، افزود: ما هم‌اکنون 10 ماهواره و محموله فضایی را آماده پرتاب داریم و چندین ماهواره مخابراتی نیز در حال ساخت هستند و سال 1402 سال پرباری برای صنعت فضایی خواهد بود.

وزیر ارتباطات آبان ماه گذشته از دستیابی متخصصان صنایع فضایی کشورمان به کلاس جدیدی از ماهواره‌برهای لایه لئو (مداری‌های پایین زمین تا ارتفاع ۲ هزار کیلومتر) خبر داد که بانام قائم به فهرست موشک‌های ماهواره‌بر ایران اضافه شدند.وی همچنین گفت که پوشش شبکه فیبر نوری برای ارائه اینترنت پرسرعت که تا اسفندماه به 2 و نیم میلیون مشترک رسد تا پایان سال جاری به 10 میلیون مشترک خواهد رسید.

زارع پور درباره تداوم مشکل اختلاف ساعت برخی گوشی‌های همراه هم با یادآوری اینکه وزارت ارتباطات تغییر نکردن ساعت تابستانه در ایران را به مراجع بین‌المللی اعلام کرده بود، گفت: خود گوشی‌ها هم نیاز به به‌روزرسانی نرم‌افزاری داشتند و ما علی‌رغم اینکه وظیفه وزارت ارتباطات بود با  تولیدکنندگان و واردکنندگان رایزنی کردیم که این به‌روزرسانی‌ها ارائه شود و تا آن زمان مردم می‌توانند به‌صورت دستی گوشی‌هایشان را تنظیم کنند.

وی گفت این موضوع هیچ اختلالی در تراکنش‌های بانکی روی گوشی‌های تلفن همراه ایجاد نکرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.