وزیر نفت گفت: ما در سال ۱۴۰۱بالغ‌بر ۲۰۳ میلیون بشکه نفت بیشتر از سال ۹۹ و همچنین ۹۰ میلیون بشکه هم بیشتر از سال ۱۴۰۰ نفت فروختیم و به بیش از ۹۲ درصد تکالیف خود در بودجه عمل کردیم.

۲۹۳ میلیون بشکه افزایش فروش نفت طی دو سال / افزایش قیمت بنزین در دستور کار نیست

آرش خلیل‌خانه: وزیر نفت گفت: ما در سال ۱۴۰۱بالغ‌بر  ۲۰۳ میلیون بشکه نفت بیشتر از سال ۹۹ و همچنین ۹۰ میلیون بشکه هم بیشتر از سال ۱۴۰۰ نفت فروختیم و به بیش از ۹۲ درصد تکالیف خود در بودجه عمل کردیم.

به گزارش قدس آنلاین، جواد اوجی که به سؤال خبرنگار ما درباره جزئیات ثبت رکورد جدید صادرات نفت در سال ۱۴۰۱و برنامه این وزارتخانه برای جلوگیری از خام فروشی نفت پاسخ می‌داد افزود: سال گذشته یک پالایشگاه گازی و یک پتروپالایشگاه (فاز ۲ آبادان) به بهره‌برداری رسید و ان‌شاءالله امسال هم افتتاح پروژه‌ها ادامه خواهد داشت.

اوجی با اشاره به میزان تسویه بدهی‌های گازی عراق به ایران گفت: همه پول‌های فروش گاز در بانک TBI دریافت می‌شود. البته شروطی دارند که این پول‌های دریافتی برای خرید دارو و کالاهای اساسی اختصاص داده شود که به‌طرف عراقی گفتیم این محدودیت برداشته شود و امیدواریم با رایزنی‌ها این اتفاق بیفتد.

وزیر نفت همچنین بار دیگر با رد شایعات  و گمانه‌زنی‌ها در خصوص افزایش قیمت بنزین در سال جدید تأکید کرد: بارها اعلام‌شده است که هیچ‌گونه افزایش قیمت بنزین در دستور کار دولت، وزارت نفت و مجلس نیست.

وی درباره وضیعت قیمت نفت در بازارهای جهانی اظهار داشت: با تصمیم اعضای اوپک پلاس مصوب شد که تا پایان سال ۲۰۲۳ میزان تولید نفت جهانی دو میلیون بشکه کاهش یابد تا قیمت نفت متعادل شود. در چند هفته گذشته مذاکراتی بین اعضای اوپک پلاس در کمیته فنی انجام شد و همه بر این نظر بودند برای جلوگیری از افت قیمت، به میزان یک‌میلیون و ۶۵۰ هزار بشکه نفت دیگر هم در سال ۲۰۲۳ کاهش تولید داشته باشیم که این موضوع در اجلاس وزارتی اوپک پلاس نهایی خواهد شد.

اوجی با یادآوری اینکه ایران یکی از اعضای فعال در اوپک پلاس است و بر این کاهش تولید مصر بود و آمریکایی‌ها تلاش زیادی کردند تا مانع این تصمیم شوند، خاطرنشان کرد: با تصویب همین میزان کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی ۸ تا ۱۰ درصد افزایش یافت و در موضوع کاهش تولید نفت در کمیته فنی اوپک پلاس همدلی خوبی بین اعضا ازجمله ایران، عربستان، کویت عراق و روسیه برقرارشده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.