مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: آتش سوزی گسترده دیروز کارخانه الکترواستیل و خسارت وارده ناشی از آن ضربه ای به بخش تولید استان و کشور بود که موجب بیکاری جمع زیادی از کارکنانش می شود.

آتش سوزی کارخانه الکترواستیل موجب بیکاری جمع زیادی از کارکنان شد

به گزارش قدس خراسان، امیررضا رجبی اظهار کرد: روز گذشته با اعلام آتش سوزی گسترده در کارخانه الکترواستیل بلافاصله گروهی از حوزه سلامت، ایمنی و محیط زیست اداره کل صنعت معدن و تجارت استان در محل حاضر شد تا از نزدیک شرایط را بررسی کند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی اضافه کرد: بررسی های اولیه نشان داد که آتش سوزی در کارخانه الکترواستیل گسترده بوده و انبار محصولات، مواد اولیه و بخش عمده ای از خط تولید آن را درگیر آتش کرده است و در واقع خسارت بسیار سنگین بود و همه چیز از دست رفته بود.

وی با اشاره به اشتغال بیش از هزار نفر در کارخانه الکترواستیل گفت: خوشبختانه در زمان بروز آتش سوزی کارخانه در وضعیت تعطیل قرار داشت و هیچ یک از کارکنان در محل حضور نداشتند از این رو این حادثه خوشبختانه تلفات جانی در پی نداشت.

رجبی با بیان این که کارخانه الکترواستیل بیمه بوده است افزود: عوامل شرکت بیمه آسیا پس از آتش سوزی در محل حضور یافتند و خسارت را برآورد می کردند و نیروهای آتش نشانی نیز پس از خاموش کردن آتش و لکه گیری درحال بررسی علت حادثه بودند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: در واقع آنچه از کارخانه باقی مانده است بخشهای مربوط به مونتاژ و یخچال صنعتی است اما سالن انبار، سالن محصول و خط تولید دچار خسارت شدید شده است.

وی گفت: هنوز علت قطعی آتش سوزی در کارخانه الکترواستیل مشخص نیست و احتمال دارد اتصال برق فشار قوی این حادثه را رقم زده باشد همچنین در شرایط کنونی نمی توان عدد قطعی برای خسارت اعلام کرد.

رجبی افزود: الکترواستیل جزء کارخانه های بزرگ لوازم خانگی بود که انواع یخچالهای خانگی و صنعتی و فریزر را تولید می کرد و این واحد جزء برندهای مطرح استان و کشور است و از بخشهای مهم شبکه توزیع کشور در حوزه یخچال به شمار می رود و بازار قابل توجه صادراتی نیز دارد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: ارزش سرمایه گذاری واحد الکترواستیل به بیش از هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان می رسد و این ارزش‌گذاری جدا از قطعات و تجهیزاتی است که واحد نسبت به مونتاژ آن اقدام می کند، این واحد دارای سابقه زیاد و محصول کیفی و برند است و ماندگاری محصولش نیز زیاد است.

رجبی گفت: با تعطیل شدن کارخانه الکترواستیل جمع زیادی از کارگران بیکار می شوند که باید اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ورود کند تا از برای کارگران مشکلات به وجود نیاید.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: آنچه این اداره کل می تواند انجام دهد، بررسی موضوع و تامین نیازهای واحد به لحاظ تسهیلات بانکی است تا بتوان زمینه فعالیت مجدد آن را فراهم کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.