سرپرست وزارت صمت با تجار و فعالان اقتصادی و صنعتی خراسان رضوی دیدار کرد ودر جریان شاخص‌ترین مشکلات عرصه تولید و اقتصاد این استان قرار گرفت.

برگزاری  نشست تجار و فعالان اقتصادی و صنعتی خراسان رضوی با  سرپرست وزارت صمت

به گزارش قدس خراسان، سید مهدی نیازی در این نشست اظهار کرد: در سال‌های اخیر، رهبر معظم انقلاب با انتخاب عناوینی که در آن اقتصاد و تولید اولویت بوده، اهمیت این بخش را مستمرا یادآور شده‌اند و امروز برای دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی نیز این مسئله به طور کامل شفاف است که بخش تولید، اهمیتی دو چندان داشته و حمایت و تسهیل‌گری لازم باید برای آن انجام شود.
وی افزود: کارهای خوبی در راستای بهبود محیط کسب و کار، به همت اتاق بازرگانی رقم خورده که شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، تجلی آن است.

وی با اشاره به بروز حادثه آتش‌سوزی برای یک مجموعه تولیدی در فروردین ماه امسال از پیگیری پرونده احیای این واحد تولیدی خبر داد و گفت: امیدواریم با پیگیری‌هایی که در راستای پرداخت خسارت این بنگاه اقتصادی از طریق بیمه، ارائه تسهیلات برای راه اندازی دوباره خط تولید و تسهیل‌گری و حمایت‌گری برای سبک شدن بار هزینه‌ها انجام می‌شود، شاهد احیای آن تا پایان امسال باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در این نشست عنوان کرد: بنیان سرمایه گذاری‌های بزرگ اقتصادی و تولیدی بر دانش و فناوری روز استوار نیست.

غلامحسین شافعی افزود: نداشتن دانش و فناوری روز چالش امروز اقتصاد ما به شمار می‌آید و پاشنه آشیلی در مواجهه با بحران‌ها است، پس برنامه‌ریزی‌های مدیریتی معطوف به آینده، باید این نیاز ضروری را مدنظر قرار دهد.

امیررضا رجبی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در این نشست از پیگیری و مذاکره با مسئولان وزارت نیرو برای کاهش آلام ناشی از قطع یا محدودیت برق صنایع در فصل تابستان خبر داد و گفت: جلسه‌ای به همین منظور اخیرا در تهران برگزار شد و با توجه به اهمیت صنایع استان و همچنین همکاری‌های فعالان اقتصادی در موضوع مصرف انرژی، مقرر شد تا با بخش صنعت خراسان رضوی، مساعدت‌های لازم انجام بگیرد و سهم بیشتری برای بنگاه‌های این بخش در استانمان اختصاص یابد.
گفتنی است؛ صاحبان بنگاه‌های اقتصادی خراسان رضوی در بخش صنعت و معدن و فعالان حوزه تجارت و بازرگانی نیز در این نشست، از دغدغه‌های خود در موضوعاتی همچون بحران و قطع انرژی در فصل تابستان و زمستان، چالش تامین مواد اولیه، نوسانات ارزی تاثیر آن بر بحث تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی، کمبود نیروی کار ماهر، چالش فرسودگی و مشکل ورود ماشین آلات معدنی، رفع تعهدات ارزی، اختیارات ستادهای تسهیل استانی، مشکلات شرکت‌های فنی و مهندسی در صدور خدمات این بخش و مسئله جبران خسارات‌های وارده به بنگاه‌های اقتصادی به واسطه بروز حوادث غیرمترقبه، سخن گفتند و پیگیری این مسائل را از این مقام مسئول خواستار شدند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.