اداره کل هواشناسی استان اصفهان در باره وزش باد به نسبت شدید و شدید، گرد و خاک و کاهش دید از روز پنجشنبه تا روز جمعه هفته جاری در این استان، "هشدار زرد" صادر کرد.

هواشناسی اصفهان در باره وزش باد شدید هشدار داد

به گزارش قدس آنلاین، بر اساس هشدار مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور، رنگ زرد برای آگاهی بخشی، رنگ نارنجی برای حفظ آمادگی و رنگ قرمز برای اقدام است.

هواشناسی اصفهان، روز چهارشنبه با صدور اطلاعیه‌ای از فعالیت سامانه بصورت وزش باد به نسبت شدید و شدید و در مناطق مُستعد شمال استان گرد و خاک و کاهش دید از روز پنجشنبه تا روز جمعه هفته جاری در بیشتر مناطق استان خبر داد.

فعالیت این سامانه و وزش باد شدید برای بیشتر مناطق استان بویژه شهرستان‌های کاشان، گلپایگان، خوانسار، میمه، مُبارکه، داران، مهاباد، نائین، دهق، دهاقان و مورچه خورت پیش بینی شده است.

این وضعیت موجب بروز اختلال و کاهش دید در جاده‌های شمال و شمال شرق و شرق خواهد شد و بواسطه گرد و خاک محلی، احتمال بروز آسیب وارد شدن به صنعت کشاورزی، آسیب به سازه‌های شهری و روستایی و شکستن درختان فرسوده و اختلال در مسیر تردد محورهای مواصلاتی اصفهان به قم و سمنان وجود دارد.

همچنین در این اطلاعیه به شهروندان توصیه شده است تا با رعایت احتیاط در سفرهای برون شهری، تجهیزات زمستانی و سوخت کافی به همراه داشته باشند و همچنین تمهیدات لازم را در راستای حفظ ماشین‌آلات کشاورزی، توقف فعالیت‌ در فضای باز و اتخاذ تدابیر پیشگیرانه در راستای کاهش خسارات احتمالی ناشی از وزش باد شدید بعمل آورند و راهداران نیز بویژه در گردنه‌های برفگیر از آمادگی لازم برخوردار باشند.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان نیز امروز اعلام کرد: جوی به نسبت پایدار تا اوایل فردا(پنجشنبه) بر روی استان حاکم خواهد بود و وضعیت جوی امروز در بیشتر مناطق استان بصورت صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد پیش بینی می‌شود.

محمدرضا رفیعی افزود: از ظهر فردا بتدریج شاهد افزایش ابر، وزش باد به نسبت شدید تا شدید و رگبارهای پراکنده در برخی مناطق غرب، جنوب و شمال استان خواهیم بود.

وی اظهار داشت: دمای هوا در بیشتر مناطق استان در ۲۴ ساعت آینده تغییر محسوسی نخواهد داشت.

رفیعی، برای کلانشهر اصفهان در روز پنجشنبه(فردا)، هوای صاف تا قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد شدید و برای روز جمعه، هوای کمی ابری تا نیمه ابری، گاهی وزش باد شدید پیش بینی کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.